تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 19:39
کد خبر : 71328

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در البرز

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در البرز

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز، امروز در استان البرز به بهره برداری رسید. اقتصاددان: ‌این خط تولید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی امروز در نظرآباد افتتاح شد.این خط در کمتر از ۱۰ ماه با تلاش متخصصان دامپزشکی،

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز، امروز در استان البرز به بهره برداری رسید.

اقتصاددان: ‌این خط تولید با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی امروز در نظرآباد افتتاح شد.این خط در کمتر از ۱۰ ماه با تلاش متخصصان دامپزشکی، واکسن سازی، شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه ایران ساخته شد.

سایت تولید واکسن تب برفکی، هزار و ۲۰۰ متر مربع اتاق تمیز و ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز واکسن تب برفکی روغنی و ۴۰ میلیون دز واکسن تب برفکی آبی دارد. این سایت تولیدی با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی راه اندازی شد.

با تولید این واکسن سالانه ۳۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌شود و با تکمیل ظرفیت آن، سالانه ۲۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به وجود خواهد آمد.به منظور اجرای سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت همکاری کردند و با بهره برداری کامل آن، ۸۰ نفر نیروی متخصص مرتبط با حوزه “زیست فناوری” جذب می‌شوند.

در حال حاضر در این شرکت ۷۰ نیروی متخصص و دانش آموخته برتر دانشگاه‌های کشور با میانگین سنی ۳۴ سال در بخش‌های تولید، کنترل و تضمین کیفیت، فنی و مهندسی، بازرگانی، برنامه ریزی، مالی، اداری، صادرات و فروش و فعالیت می‌کنند.

شرکت تحقیقاتی، تولیدی و دانش بنیان “ویرا واکسن شایا” با نام اختصاری “ویرا واکسن” از سال ۱۳۹۵ فعالیت تحقیقاتی خود را بر روی واکسن‌های دامی مهم و مورد نیاز کشور، شروع کرد و پس از گذشت چند ماه و تولید آزمایشگاهی واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR)، با ثبت رسمی شرکت در شهریور ماه ۱۳۹۶ و سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی در اولین مرکز رشد خصوصی کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز رشد بهنود فارمد البرز به عنوان اولین مرکز رشد خصوصی کشور با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی، در شهرک صنعتی سپهر واقع در شهرستان نظر آباد استان البرز قرار دارد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع و با ایجاد بیش از ۴ هزار متر اتاق تمیز به منظور تولید محصولات و فراورده‌های بیولوژیک و دامی احداث شده است.

شرکت ویرا واکسن شایا در آذر سال ۱۳۹۶ با اخذ موافقت اصولی تولید واکسن‌های دامی از سازمان دامپزشکی کشور، سایت تولید خود را در این مرکز ایجاد کرد و در اسفند ۹۷ با توجه به نتایج قابل قبول مطالعات فارمی و تست‌های کنترل کیفی محصول، “پروانه ساخت دارو‌های دامپزشکی” به منظور تولید و فروش واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) را از سازمان دامپزشکی کشور دریافت کرد.

این شرکت در نخستین برنامه تولیدی خود ظرف مدت چهار ماه، موفق شد ۳۰ میلیون دوز واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک معادل کل نیاز کشور در سال را تولید کند که این مقدار تولید در ظرف کمتر از ۴ ماه، رکورد بی نظیری را در صنعت واکسن سازی کشور توسط بخش خصوصی پس از انقلاب اسلامی به ثبت رساند.

این محصول نخستین بار در کشور تحت به روز‌ترین استاندارد “چی. ام. پی” و پیشرفته‌ترین فناوری دنیا تولید و به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....