تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 11:46
کد خبر : 10252

بهاره آروینصدور مجوز جدید کارگزاری با تعیین شرایط لازم / زمان مشخصی از بازار به سهام عدالت اختصاص داده شود

بهاره آروینصدور مجوز جدید کارگزاری با تعیین شرایط لازم / زمان مشخصی از بازار به سهام عدالت اختصاص داده شود

احسان عسکری، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: صدور مجوز جدید برای کارگزاری‌ها می‌تواند صورت گیرد. اما این مجوز برای افراد حقوقی که بنیه مالی مناسبی داشته و تعهدی برای ایجاد شعب در سراسر کشور دارند، صادر شود. زیرا بسیاری از مردم به کارگزاری‌ها دسترسی ندارند

احسان عسکری، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: صدور مجوز جدید برای کارگزاری‌ها می‌تواند صورت گیرد. اما این مجوز برای افراد حقوقی که بنیه مالی مناسبی داشته و تعهدی برای ایجاد شعب در سراسر کشور دارند، صادر شود. زیرا بسیاری از مردم به کارگزاری‌ها دسترسی ندارند و تعداد شعب کارگزاری در کشور کم است.

وی تصریح کرد: موضوع آزادسازی سهام عدالت، درخصوص فراهم کردن امکان خرید و فروش آن توسط قشری از جامعه و رفع نیازهای آنان است. برخی از بانک‌ها و کارگزاری‌ها برای خرید و فروش آن در بازار، متولی شده‌اند.

عسکری افزود: باتوجه به این امر که، حجم منابع بالا است و بازار خرد و شناور، کشش این حجم از منابع را ندارند، پیشنهاد من این است که باتوجه به این موضوع، زمان مشخصی از بازار را برای خرید این سهم توسط حقوقی‌ها به صورت بلوکی در نظر گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که، با توجه به بحثی که درخصوص قیمت وجود دارد و کف قیمت در انتها، قیمت خود سهم است، برای تمام سهام عدالت در یک بلوک، مشتری وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاید ملاحضاتی درخصوص عرضه سهام وجود دارد. برخی از سهم‌ها که خریدار به صورت بلوکی دارند، به صورت بلوکی و سهم‌هایی که بازار، کشش آنها را دارد، به صورت خرد عرضه می‌شوند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید اظهار داشت: تجربه بازار درخصوص صندوق ETF بانک و بیمه نشان داده است که با عرضه ETFها، سهم‌ها اصلاحی را خواهند داشت و ترمز رشد سهم‌ها، تا حدودی کشیده خواهد شد.

وی گفت: این امر در صندوق‌هایی که در آینده به صورت ETF در بازار عرضه می‌شوند، صدق می‌کند و بازار، مطابق با تجربه خود عمل می‌کند. اما قیمت‌های فعلی به طور حتم، خریدار خود را خواهند داشت. زیرا دولت، ۳۰ درصد تخفیف را بر صندوق‌ها اعمال کرده است که این امر، جذابیتی را ایجاد می‌کند.

عسکری تصریح کرد: به نظر من احتمال عدم خرید این سهم توسط سرمایه‌گذاران، دو علت دارد. دلیل اول، درگیر شدن حجم کمی از پول در این موضوع است و دو میلیون تومان، باتوجه به وضعیت تورم و میزان نقدینگی، رقم بالایی محسوب نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلیل دوم، عدم آشنایی مردم با ساز و کار صندوق‌ها و اعتماد و آموزش ناکافی درخصوص این موضوع است. باتوجه به جذابیت و بازدهی بازار سرمایه فعلی، تعیین سقف جذابیتی ندارد.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید اظهار داشت: باتوجه به بحث برگزاری مجمع عمومی برخی از شرکت‌ها در تیرماه، شرکت‌هایی که DPS یا سود تقسیمی بالایی دارند، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

وی افزود: به طور معمول صنایع DPS محور ما، مانند پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی، صنایعی هستند که در بلند مدت بازدهی مناسبی در سود نقدی دارند و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....