تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 - 19:31
کد خبر : 111067

«بقیه کشورها وصله شلوار ما هم نیستند»

«بقیه کشورها وصله شلوار ما هم نیستند»

بعد از جوزپ بورل و باغ اروپایی‌اش، این بار سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در کنتاکی جنجالی شد. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که به گاف‌های کلامی‌اش معروف است، در سخنرانی چهارم ژانویه خود در کنتاکی «سالادی از کلمات» را به خورد مخاطبان داد. فاکس نیوز، بایدن ۸۰ ساله در صحبت‌های خود نزدیک پل برنت اسپنس برای تعریف

بعد از جوزپ بورل و باغ اروپایی‌اش، این بار سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در کنتاکی جنجالی شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که به گاف‌های کلامی‌اش معروف است، در سخنرانی چهارم ژانویه خود در کنتاکی «سالادی از کلمات» را به خورد مخاطبان داد.

فاکس نیوز، بایدن ۸۰ ساله در صحبت‌های خود نزدیک پل برنت اسپنس برای تعریف کردن از موفقیتش در تصویب بودجه زیرساختی و اهمیت همکاری دو حزبی با میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنا گفت: بهترین روزهای ما پیش رو قرار دارد. نه پشت سر ما. مدتهاست که گفته‌ام.به آن باور دارم. هرگز، هرگز و هرگز تا این اندازه درباره چشم‌انداز آمریکا خوشبین نبوده‌ام. و امروز (هم) هستم. هرگز. هرگز.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس ، وی در ادامه با بیان این که «به بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر جهان سفر کرده‌ام»، به شکلی نامفهوم به نظر می‌رسد که می‌گوید: عبارتی از محله قدیمی را به شکلی متفاوت بازگو می‌کنم: بقیه کشورهای جهان وصله روی شلوار جین ما نیستند، اگر ما کاری که می‌خواهیم و باید را انجام دهیم.

این اظهارات وی واکنش‌های زیادی را برانگیخت و اغلب این سوال مطرح شد که او اصلا چه گفت. باز پترسون ستون‌نویس وبلاگ سیاسی محافظه‌کار آمریکایی RedState در توییتی با انتشار این بخش از ویدئوی اظهارات بایدن نوشت «در اپیزود امروز “جو بایدن چه کوفتی گفت؟”» کلود تامپسون خبرنگار نشریه آمریکایی نشنال ریویو پرسید «چی؟» کوین مک‌ماهون توییت کرد «محله قدیمی او واقعاً این را می‌گفت؟» ابیگل مارون دبیر مطبوعاتی سناتور جاش هاولی در واکنش نوشت «کاملاً منطقی است اگر مغزت خمیر نرم شده باشد».

آبان ماه بود که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در مراسم افتتاحیه مرکز دانشگاهی دیپلماسی اروپا در شهر بروژ بلژیک طی سخنانی عجیب گفت: اروپا یک باغ است، همه ما این باغ را ساخته‌ایم… این باغ بهترین ترکیب از آزادی سیاسی، چشم‌اندازهای اقتصادی و انسجام اجتماعی را دارد. بقیه دنیا واقعاً باغ نیست. بیشتر نقاط جهان جنگل است و جنگل‌ها ممکن است به باغ حمله کنند.

اظهاراتی که با واکنش‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده و برخی کشورها این سخنان را نشانگر نژادپرستی و انحطاط اخلاقی غرب خواندند. برخی نمایندگان پارلمان اروپا هم سخنان بورل را نشان‌دهنده تفکرات استعماری و نو استعماری خوانده بودند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....