تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 14:42
کد خبر : 29482

بستن نیروگاههای دارای سوخت مازوت باعث کمبود برق

بستن  نیروگاههای دارای سوخت مازوت باعث کمبود برق

تردد خوروهای جنگ جهانی دوم در شهرها کلانتری گفت: دست ما برای بستن نیروگاه‌هایی که مازوت مصرف می‌کنند، بسته است.   عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست  با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که کرونا و آلودگی ذرات زیر ۲/۵میکرون و ۱۰ میکرون را در هوا داریم، طبق بررسی‌های انجام شده در

تردد خوروهای جنگ جهانی دوم در شهرها

کلانتری گفت: دست ما برای بستن نیروگاه‌هایی که مازوت مصرف می‌کنند، بسته است.

 

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست  با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که کرونا و آلودگی ذرات زیر ۲/۵میکرون و ۱۰ میکرون را در هوا داریم، طبق بررسی‌های انجام شده در کشور چین، هر ۱ واحد افزایش این آلودگی در متر مکعب هوا، ۱/۵ درصد میزان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی، سوخت نیروگاه‌ها از گاز به مازوت تبدیل شده و کارخانه‌های بزرگی مثل سیمان، مصرف گاز را به نفت کوره تبدیل کردند.

در اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، او با اشاره به اینکه خودرو‌های دیزلی و اتوبوس‌های فرسوده که در داخل شهر نیز تردد می‌کنند باعث آلودگی بیشتر می‌شوند، گفت: در سال‌های قبل ریزگرد‌ها هم به آلودگی بیشتر کمک می‌کردند که خوشبختانه سه سالی است که ما ریزگرد با منشا داخلی را در کشور شاهد نبودیم.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: متاسفانه سوخت مازوت در کشور افزایش پیدا کرده که ذرات گوگرد زیادی دارد و آلودگی را نیز افزایش می‌دهد، پیش از این نفت کوره صادر می‌شد و در حال حاضر این صادرات متوقف شده است، با این حال مصرف نفت خام ۲۵ درصد پالایشگاه‌های کشور تبدیل به مازوت می‌شود و این مقدار مازوت، مازاد بر نیاز کارخانه ها است؛ به همین دلیل یا باید پالایشگاه‌ها تعطیل شوند یا به طور کلی مازوت مصرف نشود تا شاهد این میزان آلودگی نباشیم.

کلانتری گفت: دست ما برای بستن نیروگاه‌هایی که مازوت مصرف می‌کنند، بسته است چرا که با این کار با کمبود شدید برق مواجه می‌شویم. متاسفانه نفت مازوت مازادی که تولید می‌شود را نمی‌توانیم صادر کنیم و هیچ کشوری هم به دنبال گرفتن آن حتی بصورت رایگان نیست، به همین دلیل پیشنهاد دادیم گاز مورد نیاز کارخانه هایی که در نزدیکی شهر‌ها قرار دارند تامین شود و فقط کارخانه ها و نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با شهر‌ها دارند از مازوت استفاده کنند.

او تصریح کرد: نیروگاه‌های شرق تهران می‌توانند از مازوت استفاده کنند، ولی نیروگاه‌های غرب تهران به دلیل اینکه با وزش باد، آلودگی‌ها را به شهر وارد می کنند، باید از گاز استفاده کنند. گازوئیل گرچه استاندارد سازی شده، ولی ما همچنان خودرو‌های غیراستانداردی داریم که تولید برخی از آن‌ها به جنگ جهانی دوم برمی گردد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....