تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 12:55
کد خبر : 43261

بزرگترین ضعف اصولگرایان

بزرگترین ضعف اصولگرایان

یکی از بزرگترین ضعف های جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ضعف گفتمان، بویژه گفتمان نو و مبتکرانه است. به استثنای احمدی نژاد که در سال ۱۳۸۴ با بهره گیری از مشاوران خبره و غیر تکراری توانست از پس رقبای قدرتمندی همچون هاشمی رفسنجانی بر بیاید ، دیگر چهره های سرشناس این جریان

یکی از بزرگترین ضعف های جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ضعف گفتمان، بویژه گفتمان نو و مبتکرانه است.
به استثنای احمدی نژاد که در سال ۱۳۸۴ با بهره گیری از مشاوران خبره و غیر تکراری توانست از پس رقبای قدرتمندی همچون هاشمی رفسنجانی بر بیاید ، دیگر چهره های سرشناس این جریان همواره در کوران رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری با این ضعف بزرگ یعنی ضعف گفتمان نو مواجه بوده اند و هرگز نتوانستند در لحظات حساس و تعیین کننده از پس رقیب بر بیایند.(هر چند که احمدی نژاد هم در نهایت انتصاب خود به جریان اصول‌گرایان را بکلی انکار کرد،)
اگر چه که دلایل سلبی و سیاسی متعددی برای توجیه نوگفتمان گرایی انتخاباتی برای جریان اصولگرایان وجود دارد، اما این ضعف بزرگ در سه پروسه زمانی به شدت به ضرر این جریان و به نفع جریان رقیب می شود.
این در حالی است که استفاده از تکنیک های نوین گفناری به منظور مدیربت امواج اجتماعی در یک بازه زمانی مشخص ، رویکردی کاملا شناخته شده در نظام‌های متکی بر صندوق رای به حساب می آید. و نادیده گرفتن این اصل مهم برغم برخورداری از شایستگی های ذاتی یک فرد یا یک جریان، ممکن است منجر به ناکامی بزرگ شود.
لذا جریان اصولگرایی اگر در انتخابات پیش رو این اصل تعیین کننده را نادیده بگیرند، دوباره شانس خود را از دست خواهند داد.زیرا جریان رقیب ثابت کرده که در این زمینه بی مهابا عمل می کند…

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....