تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 14:04
کد خبر : 94353

برگزاری همایش میراث کشاورزی مهم جهان در چین

برگزاری همایش میراث کشاورزی مهم جهان در چین

میراث فرهنگی کشاورزی مهم جهانی به سیستم کشاورزی سنتی اشاره دارد که ارزش تاریخی و انسانی مهم دارد و می‎تواند ارزش آموزشی برای امور کشاورزی و زیست محیطی مدرن داشته باشند. در ماه مه امسال، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد سیستم کشت چای آن شی در استان فو جیان ، سیستم عشایری مرتع آلوکورکین

میراث فرهنگی کشاورزی مهم جهانی به سیستم کشاورزی سنتی اشاره دارد که ارزش تاریخی و انسانی مهم دارد و می‎تواند ارزش آموزشی برای امور کشاورزی و زیست محیطی مدرن داشته باشند.
در ماه مه امسال، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد سیستم کشت چای آن شی در استان فو جیان ، سیستم عشایری مرتع آلوکورکین مغولستان داخلی در شهر چی فنگ منطقه خودمختار مغولستان داخلی و مزرعه با سد سنگی کم ارتفاع در شهرستان “شه شیان” از توابع هان دان استان هه بی چین را به عنوان میراث فرهنگی مهم کشاورزی جهانی به رسمیت شناخت و به این ترتیب، تعداد میراث فرهنگی مهم کشاورزی چین به ۱۸ اثر افزایش یافت و از این نظر در رتبه اول جهان قرار گرفت. سویی پنگ فی، رییس اداره همکاری بین المللی وزارت کشاورزی و روستایی چین گفت: “برای انتخاب شدن به عنوان میراث مهم کشاورزی حداقل پنج معیار لازم است :

اول، تضمین امنیت غذایی و معیشتی. از میان ۱۸ مورد میراث چین که در حال حاضر به رسمیت شناخته شده است، ۴ مورد مستقیماً به برنج ارتباط دارد و ۱۸ مورد همه مربوط به معیشت هستند.

دوم، تنوع بیولوژی و تنوع عملکردهای زیست محیطی.

سوم، داشتن دانش کشاورزی ویژه و فناوری تطبیقی

چهارم، داشتن یک نظام ارزشی فرهنگی کشاورزی ویژه و سازمان اجتماعی

پنجم، داشتن دیدنی های طبیعی ویژه و سیستم مدیریت منابع آب و خاک

سیستم همزیستی برنج و ماهی چینگ تیان استان جه جیانگ، اولین نمونه در جهان و اولین نقطه از چین است که در فهرست میراث فرهنگی کشاورزی جهانی ثبت شده است.

کنفرانس میراث فرهنگی کشاورزی مهم جهانی امسال با موضوع “حفاظت از میراث مشترک کشاورزی و ترویج احیای جامع روستایی” در شهرستان چینگ تیان استان جه جیانگ برگزار خواهد شد . این کنفرانس همچنین یکی از نتایج گفتگوی سطح بالا در مورد توسعه جهانی است. سویی پنگ فی رئیس اداره همکاری بین المللی وزارت کشاورزی و روستایی چین ابراز امیدواری کرد که شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره شیوه های بهبود انعطاف پذیری سیستم های غذایی با استفاده از میراث فرهنگی در کشورهای مختلف، ارتقای توسعه پایدار روستایی و بهبود معیشت کشاورزان تبادل نظر خواهند کرد. امیدواریم از این کنفرانس به عنوان یک فرصت برای کمک به تعامل بیشتر این میراث و حصول نتایج بیشتری استفاده کنیم.

این کنفرانس بزرگترین، عالی رتبه ترین و تاثیرگذارترین کنفرانسی است که توسط کشورهای صاحب میراث فرهنگی مهم کشاورزی جهانی در ۲۰ سال گذشته برگزار می شود. از وزرای کشاورزی ۱۳ کشور از جمله ایران، ایتالیا، پرو ،تایلند و تانزانیا ، مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، نمایندگان دیپلماتیک ۱۹ کشور از جمله فرانسه، پرو و الجزایر و سایر کشورها در چین، نمایندگان ارشد ۷ آژانس بین المللی از جمله یونسکو و برنامه جهانی غذا و کارشناسان و دانشمندان و نمایندگان شرکت ها دعوت شده در این کنفرانس شرکت و به طور مشترک در مورد موضوعاتی مانند میراث فرهنگی کشاورزی مهم جهانی و انعطاف پذیری سیستم غذایی، توسعه پایدار روستایی و بهبود معیشت کشاورزان بحث و گفتگو کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....