تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 11:39
کد خبر : 88055

برنامه جدید اینستاگرام برای حمایت از NFT

برنامه جدید اینستاگرام برای حمایت از NFT

اینستاگرام طرح آزمایشی را راه‌اندازی کرده است که به هنرمندان و مجموعه داران در ایالات متحده اجازه می‌دهد آثار هنری دیجیتال را به عنوان کلکسیون NFT مجازی بفروشند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل گروه متا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که شرکت او در حال آزمایش “NFT” در پلتفرم اینستاگرام است و این خدمات نیز در پلت فرم

اینستاگرام طرح آزمایشی را راه‌اندازی کرده است که به هنرمندان و مجموعه داران در ایالات متحده اجازه می‌دهد آثار هنری دیجیتال را به عنوان کلکسیون NFT مجازی بفروشند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل گروه متا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که شرکت او در حال آزمایش “NFT” در پلتفرم اینستاگرام است و این خدمات نیز در پلت فرم فیس بوک در دسترس خواهند بود.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، گفت: “گروه کوچکی از کاربران آمریکایی می‌توانند مطالب NFT را در صفحات خود ببینند.”

وی افزود: این آزمایش تا زمانی که اینستاگرام نحوه تعامل کاربران با سرویس جدید را رصد کند در مقیاس بسیار محدود انجام خواهد شد. همچنین برای نمایش این آثار برای فروش یا مبادله از طریق اینستاگرام هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

NFT چیست؟

جزییات هر اثر «NFT» که برای فروش عرضه می‌شود، مانند داده‌های شخصی کاربران یا محصول با استفاده از کلمات کلیدی نمایش داده می‌شود و هنگام کلیک کردن روی کلمه، اطلاعاتی مانند نام خالق اثر هنری و صاحب فعلی آن نشان نمایش داده می‌شود.

ان اف تی NFT توکن‌های غیرقابل‌معاوضه هستند. آنها به‌عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌شوند. در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌هایی مثل گیت‌هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. پس از نوشتن، می‌توان آن را ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب یک رمز (معمولاً به نام توکن ERC ۷۲۱) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خلیج آنلاین ،  برخی از اشکال محبوب NFTها شامل gif، Jpegs و فیلم و همین‌طور تویئت‌ها هستند. اما درواقع هر دارایی دیجیتالی با توجه به خواست سازنده و طراح آن امکان تبدیل‌شدن به NFT را دارد. این در صورتی است که سازنده‌ی آن بخواهد یک دارایی منحصربه‌فرد داشته باشد. مثل مقالات ISI یا بلیت‌های کنسرت‌ها که متعلق به یک نفر و منحصربه‌فرد هستند.

چرا مردم حاضرند میلیون‌ها دلار را صرف خرید چیزی کنند که به‌راحتی می‌توانند از آن اسکرین شات بگیرند یا دانلود کنند؟

به‌این دلیل که NFT به خریدار اجازه می‌دهد کالای اصلی را که شامل احراز هویت داخلی است، داشته باشد؛ در نتیجه این احراز هویت مالکیت این اثر را اثبات می‌کند و توسط دیگران قابل‌استفاده نیست. در واقع، ارزش معنوی اثر با اعتبار و هویت هنرمند گره خورده است و آنها می‌پذیرند که تنها یک واحد از اثر مورد نظر به صورت NFT تولید و به خریدار اهدا کنند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....