تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 14:49
کد خبر : 57194

برنامه تحول گرایانه میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه

برنامه تحول گرایانه میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه با بکارگیری مدیران متخصص و متعهد و نیز تدوین برنامه های تحول گرایانه در جهت تولید و اقتصاد مقاومتی تبعات منفی بودجه در اقتصاد را کاهش دهد و در راستای تحقق اهداف توسعه ای کشور گام بر دارد. اقتصاددان: سید مسعود میرکاظمی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در حکمی از

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه با بکارگیری مدیران متخصص و متعهد و نیز تدوین برنامه های تحول گرایانه در جهت تولید و اقتصاد مقاومتی تبعات منفی بودجه در اقتصاد را کاهش دهد و در راستای تحقق اهداف توسعه ای کشور گام بر دارد.

اقتصاددان: سید مسعود میرکاظمی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در حکمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

سازمان برنامه و بودجه یکی از حساس‌ترین دستگاه‌های دولتی است که به واسطه بودجه و هماهنگی سیاست‌های مالی با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه جایگاه خطیری دارد و مسئولیت میرکاظمی را در این دوره سنگین تر خواهد کرد.

در حال حاضر به واسطه کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه و پولی شدن آن در کنار توقعات بخشهای مختلف اعم از کارمندان و بازنشستگان برای همسان سازی حقوق ها بر آتش کسری بودجه دامن زده است. این مسئله در ظاهر می‌تواند قدرت خرید بخشی از جامعه را بالا ببرد، اما به واسطه ایجاد تورم و دومینوی افزایش قیمت‌ها برای همه آحاد جامعه امری مذموم تلقی می‌شود.

میرکاظمی، زاده ۱۳۳۹ در شهر اردستان اصفهان سابقه کاری خوبی را در دولت های نهم و دهم به جای گذاشته و نشان داده به نگاه کارشناسی، استراتژی صادرات و اقتصاد مقاومتی توجه جدی دارد و به افراد متخصص و متعهد که فعل «خواستن و تحول» را صرف می‌کند، میدان داده و می‌دهد.

برهم زدن بخشی از نظام زاید بروکراتیک و تغییر مدیرانی که «نمی‌توانیم» در ذهن آنها نهادینه شده و نه تنها در خدمت منافع مردم نیستند، بلکه در برابر هرگونه اصلاح سازوکارها و تغییر سنگ اندازی می‌کنند، رویکردی تحول خواهانه و امید افرین در سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود.

میرکاظمی قطعا باید نسبت به اصلاح ساختار بودجه، کاهش هزینه‌های بودجه، جلوگیری از استمرار پولی شدن کسری بودجه، افزایش درآمدها، انضباط مالی بودجه و سایر مباحث اقدام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همانطور که با جذب و تزریق سرمایه به صنعت نفت به ویژه در پارس جنوبی به شرکت های داخلی در راستای بومی سازی تجهیزات نفت کمک کرد، این بار در سازمان برنامه و بودجه با به خدمت گرفتن مدیران کارآمد، متخصص، متعهد و جوان به منظور تدوین برنامه‌ها و استراتژی مطلوب در مسیر توسعه و اقتصاد دورن زا و برون نگر کشور قدم بر دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....