تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 22:13
کد خبر : 49878

برق هتل‌ها هم قطع می‌شود؟

برق هتل‌ها هم قطع می‌شود؟

قطعی برق، این بار به هتل‌‌ها رسید. پس از مشترکان خانگی برق و صاحبان صنایع، رئیس جامعه هتلداران ایران خبر که آنها هم اخطار قطعی برق دریافت کرده‌اند. اما بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، شرکت توزیع برق تهران قصد ندارد برق هتل‌ها را قطع کند و تنها نرخ هزینه برق این صنف، به صورت تصاعدی حساب

قطعی برق، این بار به هتل‌‌ها رسید. پس از مشترکان خانگی برق و صاحبان صنایع، رئیس جامعه هتلداران ایران خبر که آنها هم اخطار قطعی برق دریافت کرده‌اند. اما بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، شرکت توزیع برق تهران قصد ندارد برق هتل‌ها را قطع کند و تنها نرخ هزینه برق این صنف، به صورت تصاعدی حساب می‌شود.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران قبلا از اخطار قطع برق به هتل‌ها در صورت کاهش ندادن بار مصرف تا ۵۰ درصد خبر داده بود. اما آیا برق هتل‌ها قطع می‌شود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،    حمزه‌زاده، امروز می‌گوید: این طور نیست که اخطار قطعی برق داده‌اند. یعنی اخطار قطعی برق داده شده اما معمولا به جای قطعی برق، هزینه برق را تصاعدی حساب می‌کنند نه این که برق را کاملا قطع کنند.

رییس جامعه هتل‌داران ایران می‌گوید: کاهش مصرف برق در هتل‌ها عملا امکان ندارد. هتل حتی اگر مسافری نداشته باشد هم مصرف برق ثابتی دارد که نمی‌تواند آن را قطع کند.

حمزه‌زاده معتقد است طرح‌های این چنینی برای اداره‌ها کاربردی است و نه مکان‌های عمومی مسافرپذیری مانند هتل‌ها و توضیح می‌دهد: به هرحال ما حتی اگر یک مسافر هم داشته باشیم باید سیستم سرمایشی خود را روشن بگذاریم. نمی‌شود بگوییم امروز چون برق قطع است، سیستم سرمایشی یا چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم. میزان مصرف برق در هتل هم به ستاره‌ها و فضا بستگی دارد.

او درباره اخطاری که دریافت کرده‌اند می‌گوید: به ما اخطار دادند اما این اخطار برای هتل‌ها غیرمنطقی است.

او ادامه می‌دهد: اخطار قطعی برق داد شده اما معمولا به جای قطع برق، هزینه آن را تصاعدی حساب می‌کنند نه این که برق را کاملا قطع کنند.

او اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید: با این وضعیت، هتل‌دارها مجبور می‌شوند هتل را ببندند و بیکاری این صنف شروع می‌شود. کرونا، به خودی خود به هتل‌ها ضرر زیادی زده و با گرانی برق و تصاعدی حساب شدن آن   آسیب بسیار جدی به هتل‌داران وارد می‌شود. بالاخره هتل‌ها مولد گردشگری و اقتصادند وقتی ما آسیب ببینیم بخشی از اقتصاد کشور هم آسیب می‌بیند.

جمشید حمزه‌زاده خبر داده  بود: در بیشتر شهرها از جمله مشهد و تهران، از طرف شرکت توزیع برق پیامی با این محتوا آمده است: «بر اساس مصوبه هیأت دولت، تمام صنایع از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ تا پایان شهریور از ساعت ۱۲ تا ۲۱ باید با ۵۰ درصد بار مصرفی مشابه هفته اول خرداد فعالیت کنند. در صورت عدم رعایت، در تذکر اول ۲۴ ساعت و در تذکر دوم ۴۸ برق مشترک قطع خواهد شد.»

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....