تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 21:12
کد خبر : 31111

برق غیر مجاز برای ماینینگ

برق غیر مجاز برای ماینینگ

استفاده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز برای ماینینگ؟ ادعای استفاده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج‌کنندگان رمزارز، هشدار نسبت به سوء استفاده از نرم‌افزار شاد و تهدید واتساپ به قطع دسترسی کاربران، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند. در روزهایی که بخشی از افکار عمومی نسبت به احتمال دخالت نهادهای

استفاده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز برای ماینینگ؟

ادعای استفاده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج‌کنندگان رمزارز، هشدار نسبت به سوء استفاده از نرم‌افزار شاد و تهدید واتساپ به قطع دسترسی کاربران، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

در روزهایی که بخشی از افکار عمومی نسبت به احتمال دخالت نهادهای دولتی در استخراج رمزارز و تاثیر این موضوع بر آلودگی هوا و مصرف برق حساس شده است، سخنگوی صنعت برق، ماینینگ را مقصر کمبود برق در کشور دانست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ،  مصطفی رجبی‌مشهدی مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی را از عوامل افزایش مصرف برق در کشور دانسته و گفته است بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی مصرف می‌شود.

او افزوده است برخی ادعا می کنند حدود ۵۰۰ مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی به صورت غیرمجاز مصرف می شود که البته میزان صحیحتر رقم بیش از ۳۰۰ مگاوات است.

هشدار نسبت به سوء استفاده از نرم‌افزار شاد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا نسبت به سوء‌استفاده از نرم‌فزار شاد هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی گفته است که خانواده‌ها و دانش‌آموزان هوشیار باشند؛ برخی مجرمان با سوءاستفاده از نرم‌افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می‌کنند.

او توضیح داده است در این روش مجرمان در شبکه اجتماعی «شاد» اقدام به ایجاد اکانتی با نام «ربات پشتیبانی شاد» می‌کنند؛ سپس به منظور دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی کاربران عمدتا با فعال‌سازی شبکه اجتماعی «روبیکا» و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور با استفاده از شماره تلفن کاربران، پیامی را با “مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد” برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.

برخی خانواده ها و دانش‌آموزان عمدتا به علت ناآگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می کنند.

وی ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از دسترسی ایجاد شده با روش های مختلفی نظیر ارسال پیام، درخواست واریز فوری پول به شماره حساب اعلامی به علت نیاز مبرم مالی به کاربران و یا سایر تهدیدات در حوزه دسترسی به اطلاعات خصوصی از فریب خوردگان کلاهبرداری می‌کنند.

تهدید واتساپ به قطع دسترسی کاربران

عصر ایران، از دنیای فناوری خبر داده است که میلیون‌ها کاربر دارنده واتس‌اپ از ۸ فوریه اکانت خود را از دست می‌دهند؛ مگر اینکه دیتای خود را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

طبق سیاست جدید فیس‌بوک، مالک واتس‌اپ، اگر کاربری قواعد جدید در واتساپ را نپذیرد و شماره خود و دیتای شخصی را با فیس‌بوک به اشتراک نگذارد، اجازه دسترسی پیدا نمی‌کند.

در همین رابطه، میلاد نوری، فعال فناوری اطلاعات در کانال تلگرام خود نوشت: «بعد از بروزرسانی قوانین استفاده از واتس‌اپ و به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران با فیسبوک، ایلان ماسک در یک توییت بصورت خیلی خلاصه نوشت: Use Signal. منظورش این بود از این به بعد به جای واتس‌اپ از پیام‌رسان سیگنال استفاده کنید. عده‌ای گرگ وال‌استریت صرفا با دیدن همین توییت دوکلمه‌ای، حمله کردن و به اشتباه سهام شرکت Signal Advance inc رو خریدن. در نتیجه این اتفاق، سهام این شرکت ۵۲۶ درصد رشد داشته.»

هزینه تولید آیفون ۱۲

زومیت نیز در گزارشی از دنیای فناوری خبر داده که هزینه تولید آیفون ۱۲ حدود ۲۱ درصد بیشتر از آیفون ۱۱ است.

بر اساس تجزیه‌و‌تحلیل اجزا و قطعات آیفون ۱۲، تخمین زده می‌شود که ویژگی‌هایی از جمله فناوری و نمایشگر OLED، هزینه‌ تولید این گوشی را بیش از ۲۰ درصد افزایش داده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....