تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 11:57
کد خبر : 48135

بررسی موانع تولید دارو

بررسی موانع تولید دارو

تلاش برای کاهش امضاهای طلایی در حوزه غذا و دارو نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اولین جلسه دوشنبه‌های نظارت فراکسیون فضای تولید و کسب و کار با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.   به گزارش اقتصاددان به نقل از  خانه ملت، سید احسان خاندوزی، در تشریح نشست روز گذشته ( سوم

تلاش برای کاهش امضاهای طلایی در حوزه غذا و دارو

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اولین جلسه دوشنبه‌های نظارت فراکسیون فضای تولید و کسب و کار با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از  خانه ملت، سید احسان خاندوزی، در تشریح نشست روز گذشته ( سوم خرداد ماه) فراکسیون فضای تولید و کسب و کار مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان غذا و دارو و فعالان اقتصادی، گفت: یکی از اولویت‌های فراکسیون فضای تولید و کسب و کار در سال ۱۴۰۰ برداشتن موانع تولید از مقابل تولیدکنندگانی است که در بخش‌های مختلف با جنس متفاوتی از مشکلات و موانع اجرایی مواجه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به استعلامی که از هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار صورت گرفت، ۷ دستگاه کشور، بیشترین فراوانی شکایت‌های فعالان اقتصادی در فرآیند مقررات گذاری و مجوزدهی دارند؛ یکی از این دستگاه‌ها، سازمان غذا و دارو  بوده که شکایت های زیادی از آن به هیات مقررات‌زدایی واصل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزود: در فراکسیون فضای تولید و کسب و کار، دعوت از هفت دستگاه مذکور را با هدف بررسی موضوعات و مصادیق رفع موانع تولید در دستور کار قرار دادیم و مقرر شد به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار، جلساتی تحت عنوان دوشنبه‌های نظارت در فراکسیون برگزار کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اولین جلسه دوشنبه‌های نظارت فراکسیون فضای تولید و کسب و کار با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد. البته از یک هفته قبل طی فراخوان انجام شده مجموعه ای از مشکلات فعالان اقتصادی دریافت شده بود و امروز هم تعدادی از همان فعالان اقتصادی دعوت شدند تا به صورت حضوری مشکلاتشان را بیان کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: هدف فراکسیون فضای تولید و کسب و کار رفع مشکل تولید کننده خاص نبوده بلکه اصلاح رویه‌هایی است که به تبع تغییر آن، فرآیند فعالیت اقتصادی هزاران نفر از تولیدکنندگان کشور با سهولت بیشتر، زمان و هزینه کمتری انجام خواهد گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: در این جلسه که اعضای هیئت رئیسه فراکسیون هم حضور داشتند، نکاتی از جانب فعالان اقتصادی طرح و سپس رئیس سازمان غذا و دارو پاسخ های لازم را مطرح کرد. در برخی از موارد ایرادات ساختاری در حوزه غذا و دارو به رسمت شناخته شد که در تعاملات بعدی فراکسیون با سازمان غذا و دارو برای حل و فصل آنها راه‌کارهای پیدا خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون فضای تولید و کسب و کار ادامه داد: به عنوان مثال، مسئله اخذ پروانه ساخت‌های متعدد یکی از دغدغه فعلان اقتصادی بود چرا که آنها با هر تغییر اندکی در فرمولاسون تولید خودشان، باید مجدداً از سازمان غذا دارو پروانه ساخت دریافت می‌کردند، این موضوع به عنوان یکی از مشکلات تولیدکنندگان به رسمیت شناخته شد و باید به سرعت برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی افزود: از طرفی مشکل حقوقی برای کاهش امضاهای طلایی درحوزه مجوزهای غذا و دارو و برون‌سپاری فعالیت‌های‌ حوزه غذا و دارو وجود داشت که مقرر شد  اعضای فراکسیون در جلساتی که با معاونت حقوقی دولت و مجلس برقرار می‌کنند، موضوع را مطرح و برای رفع مانع حقوقی کمک کنند تا با برون‌سپاری بسیاری از مسئولیت‌های سازمان غذا و دارو، امضاهای طلایی در این فرآیند نیز کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنده عضو هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار نیز هستم بخشی از پیگیری‌ها را از طریق هماهنگی با هیئت مذکور نیز انجام خواهم داد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....