تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 17:24
کد خبر : 107689

بررسی منشأ کووید-۱۹ برای دانشمندان آمریکایی چه معنایی دارد؟

بررسی منشأ کووید-۱۹ برای دانشمندان آمریکایی چه معنایی دارد؟

آیا اگر امروز گالیله در آمریکا زنده بود، باز هم از سرنوشت سانسور شدن و قرار گرفتن در لیست سیاه به دلیل حمایت از نظریه کرات آسمانی کوپرنیک فرار می کرد؟ ممکن است با وجود تجربه دانشمندان در جستجوی منشاء واقعی کووید-۱۹، افراد با شنیدن این سوال از اظهار نظرهای خوش بینانه منصرف شوند. در

آیا اگر امروز گالیله در آمریکا زنده بود، باز هم از سرنوشت سانسور شدن و قرار گرفتن در لیست سیاه به دلیل حمایت از نظریه کرات آسمانی کوپرنیک فرار می کرد؟ ممکن است با وجود تجربه دانشمندان در جستجوی منشاء واقعی کووید-۱۹، افراد با شنیدن این سوال از اظهار نظرهای خوش بینانه منصرف شوند.
در سپتامبر ۲۰۲۲، پس از اینکه جفری ساکس، رئیس کمیسیون کووید-۱۹ لنست با انتشار مقاله ای در این مجله پزشکی، یک استدلال عمومی مبنی بر امکان سرایت طبیعی ویروس از حیوانات به انسان‌ها یا از یک آزمایشگاه ایالات متحده، ارائه داد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌اش بسته شد.

مصاحبه‌های ویدیویی کریس کومو، مجری آن زمان سی‌ان‌ان که ادعا می‌کرد موارد کووید-۱۹ قبلاً در اکتبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده شناسایی شده بود توسط یوتیوب در لیست سیاه قرار گرفت. مایکل ملهام، شهردار بلویل نیوجرسی، دید که برخی از توییت‌هایش با محتوای کووید-۱۹ توسط توییتر حذف شده است. محتواهایی که وی در آن اذعان می‌کند در تاریخ نوامبر ۲۰۱۹، یعنی بیش از دو ماه قبل از اولین گزارش موارد تایید شده در ایالات متحده، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

محیط سیاسی کنونی که به طور خطرناکی قطبی و ضد روشنفکری شده است، به کیش تفتیش عقاید امروزی دامن می زند و دولت ایالات متحده نقش کلیسای قدیمی کاتولیک روم را بازی می کند. در حالی که علم زمانی اسیر دین بود، امروز به طرز شرم آوری سیاسی شده است. همانطور که توسط مجله ساینس در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ گزارش شده است، پیتر دازاک، زیست شناس مقیم ایالات متحده که در بخشی از مطالعه مشترک سازمان بهداشت جهانی و چین درباره مورد منشأ کووید-۱۹ شرکت داشت، انتقادات تندی در کنگره، رسانه های اجتماعی و در رسانه‌های اصلی خبری دریافت کرد، و مجبور شد «خود را از تحقیق در مورد منشاء کووید نجات دهد».

به گزارش تلگراف، دازاک که متهم به «عذرخواهی از چین» هم شده است، قبلاً در نامه‌ای که به همراه ۲۶ کارشناس دیگر، حمایت خود را از «دانشمندان، متخصصان بهداشت عمومی و پزشکی چین در مبارزه با کووید-۱۹» اعلام کرده بود.

نگران‌کننده‌تر از آن، دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت بایدن بود که به دلیل اصرار بر اینکه تحقیقات موسسه ویروس‌شناسی ووهان (WIV) برای مهندسی عمدی ویروس کرونا نبوده است، و اینکه «مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) هیچ وقت بودجه تحقیقات پزشکی موسسه ویروس‌شناسی ووهان در تغییر ژنتیکی اورگانیزم‌ها را تامین نکرده است»، توسط مؤسسه‌های ملی ایالات متحده، به «دروغ‌گویی به کنگره» متهم شد. او در ماه آگوست مجبور شد ظرف چند ماه بازنشستگی خود را اعلام کند. اگرچه قانون اساسی ایالات متحده کنگره را از «سرکوب آزادی بیان» منع می‌کند، اما قانون‌گذاران هنوز ترفندهای زیادی برای خفه کردن و مجازات کسانی دارند که جرأت می‌کنند چیزی را بیان کنند که ترجیح می‌دهند نشنوند.

در میان افزایش فرهنگ خشونت که توسط برنامه سیاستمداران برانگیخته شده است، دانشمندانی که در ترس زندگی می کنند، خود را کاوشگران قربانی عصر روشنگری و شهدایی میبینند که در جستجوی حقیقت توسط اوباش سنگسار میشوند. در یک نظرسنجی که مجله نیچر توسط مصاحبه های رسانه‌ای با بیش از ۳۰۰ دانشمند در مورد کووید-۱۹ ای انجام داد «تجربه گسترده ای از آزار و اذیت یا سوء استفاده از دانشمندان را گزارش کرد؛ بطوری که ۱۵ درصد از این دانشمندان گفته اند که تهدید به مرگ شده اند.»

برای سیاستمداران ایالات متحده، مهم آن است که مردم فقط باور کنند که آزادی بیان دارند تا اینکه واقعا آزادی بیان داشته باشند. از تحقیق درباره منشأ کووید-۱۹ گرفته تا انقلاب‌های رنگین، کمپین‌های ضد تروریسم و غیره، روایت آزادی بیانی هستند که توسط هژمونی گفتمانی ایالات متحده تقویت شده اند و همچنین ارزان‌ترین راه برای حمله به سایر کشورها هستند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....