تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 18:45
کد خبر : 96832

بررسی سرمایه گذاری در حوزه معادن کشور افغانستان

بررسی سرمایه گذاری در حوزه معادن کشور افغانستان

« اهمیت بازنگری دستورالعمل ها، قوانین و مقررات در حوزه معدن و بررسی سرمایه گذاری در حوزه معدن در کشور افغانستان» اقتصاددان: علی بابایی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد در نشستی مشترک با مهندس محتشمی پور معاون معادن وفراوری مواد وزارت صمت و دبیر شورای عالی معادن در خصوص بررسی مسائل و

« اهمیت بازنگری دستورالعمل ها، قوانین و مقررات در حوزه معدن و بررسی سرمایه گذاری در حوزه معدن در کشور افغانستان»

اقتصاددان: علی بابایی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد در نشستی مشترک با مهندس محتشمی پور معاون معادن وفراوری مواد وزارت صمت و دبیر شورای عالی معادن در خصوص بررسی مسائل و مشکلات قوانین و مقررات در حوزه معدن گفتگو کردند.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، ضمن خیر مقدم و تشکر از توجه و اهتمام در گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد و اقدامات صورت گرفته در این خصوص، از اقدامات وزارت صمت جهت اصلاح دستور العمل ها و تسریع بخشیدن به خدمات حوزه های معدنی توضیحاتی را ارائه کردند.

مهندس محتشمی پور در خصوص سرمایه گذاریهای خارجی به ویژه درکشور افغانستان ،نکات قابل توجهی را عنوان نمودند .

در ادامه دکتر بابایی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد از اقدامات صورت گرفته در وزارت صمت مبنی بر بازنگری دستورالعمل های گذشته تشکر و قدرانی نمود و همچنین تاکید کردند این بازنگری ها می بایست در دو حوزه اصلاح دستورالعمل‌ها، روشها و قوانین موجود و تدوین دستورالعمل‌های جدید در راستای پوشش خلاء های موجود از جمله حقوق دولتی معادن و برنامه های آتی معدنی کلان کشور در جهت رفع موانع پیش روی شرکتهای معدنی صورت گیرد. ایشان در ادامه اظهار داشتند در این خصوص بایستی ساز و کار حمایت از صنایع معدنی که در فرآوری و ارزش آفرینی نقش تعیین کننده دارند بصورت ویژه پیش بینی شود.

ایشان با توجه به برنامه های کلان کشور در حوزه معادن و شعار و نام سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی نام آن را « سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نهادند، جهت هرگونه همکاری و هم اندیشی برای رفع موانع پیش روی معادن و ارائه راهکار اصولی در بازنگری دستورالعمل ها اعلام آمادگی کردند.

در پایان برنامه های توسعه ای و همچنین بعضی از موانع پیش روی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و راه اندازی کارخانه فروکروم اسفندقه که از شرکتهای تحت پوشش هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد می باشند مطرح گردید و مهندس محتشمی پور نیز قول مساعد دادند که حداکثر مساعدت در جهت کمک به توسعه این شرکت های معظم انجام شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....