تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 15:00
کد خبر : 1082

بجای فیس‌بوک مسنجر، از واتس‌اپ استفاده کنید!

بجای فیس‌بوک مسنجر، از واتس‌اپ استفاده کنید!

به نقل از ایسنا، واتس‌اپ بدون شک بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود که از قابلیت end to end encryption به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای آنها بهره می‌برد. حالا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به آن دسته از کاربرانی که برای

به نقل از ایسنا، واتس‌اپ بدون شک بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود که از قابلیت end to end encryption به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای آنها بهره می‌برد.

حالا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به آن دسته از کاربرانی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، توصیه کرده‌اند که به جای پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر و سایر اپلیکیشن‌های مشابه، بهتر است از واتس‌اپ برای مکالمه و چت با دوستان و آشنایان خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش وب سایت کوارتز، آنها بر این باورند با اینکه واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام هر سه اپلیکیشن‌های زیرمجموعه و تحت نظارت شرکت فیس‌بوک به شمار می‌روند، اما پلت‌فرم و پروتکل‌های مختلفی در خصوص مسائل مختلف دارند و همین امر موجب می‌شود که در زمینه امنیت سایبری نیز با هم تفاوت‌های بنیادی بسیاری داشته باشند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است ، از قابلیت end to end encryption یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال های اخیر عنوان نخستین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان را به خود اختصاص داده است.

همین قابلیت end to end encryption موجب می‌شود که دسترسی فیس‌بوک در سرورها به اطلاعات شخصی و مکالمات رد و بدل شده میان کاربران ناممکن شود و بدین ترتیب از افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران در فضای مجازی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین نهادهای نظارتی و امنیتی جلوگیری به عمل آورده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....