تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 19:17
کد خبر : 39881

با ۴میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

با ۴میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای ۴میلیارد تومانی که طی بهمن۹۹ در تهران معامله شده است، می‌پردازد. اقتصاددان: اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات بازار املاک ایارن خاکی از آن است که با بودجه ۴میلیارد تومان تقریبا در همه نقاط تهران امکان خرید واحد وجود دارد؛ اما در برخی از نقاط واحدهایی با متراژ پایین‌تر

گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای ۴میلیارد تومانی که طی بهمن۹۹ در تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاددان: اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات بازار املاک ایارن خاکی از آن است که با بودجه ۴میلیارد تومان تقریبا در همه نقاط تهران امکان خرید واحد وجود دارد؛ اما در برخی از نقاط واحدهایی با متراژ پایین‌تر و یا قدیمی‌تر و در برخی نقاط نیز امکان خرید هر واحدی وجود دارد؛ برای مثال مناطق جنوبی تهران از مناطقی است که با بودجه ۴میلیارد تومان می‌توان واحدهایی با متراژ بالا و سن پایین نیز خریداری کرد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که واحدهای جنوبی تهران غالبا متراژ پایین هستند.

متوسط قیمت مسکن در تهران طی بهمن ماه بیش از ۲۸میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد؛ لذا خرید یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری با قیمتی نزدیک به متوسط قیمت مسکن در تهران تقریبا به دو میلیارد و ۸۰۰میلیون هزار تومان هزینه نیاز دارد و این در حالی بود که متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران تقریبا به ۶۰میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین با بودجه ۴میلیارد تومانی حتی امکان خرید واحد متراژ پایین در منطقه یک نیز وجود دارد؛ اما نکته حایز اهمیت عرضه پایین خانه‌های متراژ پایین در منطقه یک است.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای ۴میلیارد تومانی که طی بهمن ماه سال جاری در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی ۴میلیارد تومانی است که در بهمن ماه سال جاری در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌‌ یادشده نیست.

جردن از خیابان‌های معروف تهران در منطقه۳ شهرداری است؛ یک واحد آپارتمان ۶۰متری و ۶سال ساخت در این محله حدودا ۷۰میلیون تومان در هر متر مربع و مجموعا با قیمت ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان معامله شد؛ واحدی ۱۲۰متری و ۲۸سال ساخت در افسریه جنوبی نیز با قیمت ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به فروش رسید.

یک دستگاه آپارتمان ۷۱متری و ۱۱سال ساخت در فرحزاد متری ۶۱میلیون و ۳۵۸هزار تومان فروخته شد؛ همچنین قیمت مسکن حهت معامله واحدی ۱۴۶متری و یک سال ساخت در تهرانسر شمالی ۲۸میلیون و ۷۶۱هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

تهرانپارس از محله‌های شرق تهران است؛ واحدی ۹۹متری و ۱۰سال ساخت در این محله متری ۴۰میلیون و ۱۹۲هزار تومان قیمت داشت؛ همچنین جهت خرید واحدی ۹۹متری و ۱۰سال ساخت در محله پونک ۴میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز بود.

یک خانه ۱۲۳متری و ۱۰سال ساخت در محله پیروزی متری ۲۸میلیون و ۶۰۳هزار تومان امضا شد؛ فردی جهت معامله یک واحد ۱۲۲متری و ۶۰ساله در نظام آباد ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.

با ۴میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....