تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1398 - 19:20
کد خبر : 1646

با گذشت ۲۵روز از سال آبی جدید؛ هفت نقطه کشور بدون بارندگی

با گذشت ۲۵روز از سال آبی جدید؛ هفت نقطه کشور بدون بارندگی

به نقل از ایرنا، تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارش‌های استان‌های بدون بارش مانده در سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور۹۹) در سال آبی پارسال به ترتیب ۲.۳، ۲.۹، ۰/۵۳، ۷، ۲، ۸.۸ و ۲.۵ میلی متر بوده است. استان گیلان درحالی

به نقل از ایرنا، تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارش‌های استان‌های بدون بارش مانده در سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور۹۹) در سال آبی پارسال به ترتیب ۲.۳، ۲.۹، ۰/۵۳، ۷، ۲، ۸.۸ و ۲.۵ میلی متر بوده است.

استان گیلان درحالی در سال آبی جاری مقام نخست بارندگی را به خود اختصاص داده که میزان بارش های آن درسال آبی پارسال ۲۰۰.۳ میلی متر بوده که از رشد منفی ۴۹.۹ میلی متری برخودار شده است.

استان مازندران با بارش ۶۶ میلی متری در مقام دوم استان های پربارش ایستاده است درحالی که میزان بارش های این استان نسبت به سال آبی پارسال با بارش ۱۳۳.۵ میلی متری رشد منفی ۵۰.۶ درصدی را تجربه کرده است.

استان گلستان نیز با ثبت ۳۶.۵ میلی متر بارش در سال آبی جاری نسبت به سال آبی پارسال با بارش ۴۵.۳ میلی متر به رشد منفی ۱۹.۴ درصدی رسیده است.

استان سیستان و بلوچستان درحالی بارش‌های ۲۰.۴ میلی متری را درسال آبی جاری تجربه کرده که این استان پارسال تنها ۲.۱ میلی متر را در فاصله زمانی ابتدای مهرماه تا ۲۵ آن تجربه می‌کند و میزان رشد به ۳هزار و ۹۸۰ درصد بالغ شده و روزهای بهتری را انتظار دارد.

استان‌های اردبیل بارش ۱۷.۱، هرمزگان بارش ۱۲.۷ و آذربایجان شرقی بارش ۹.۳ میلی متری را تجربه کردند درحالی که سایر استان‌ها میزان بارش‌های نه چندان زیادی را داشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....