تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 21:44
کد خبر : 61904

با مهر شروع کردیم

با مهر شروع کردیم

آخرین هفته شهریورماه ۱۴۰۰ در حالی گذشت که هنوز ویروس کووید ۱۹ جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و آن ها را از عزیزانشان جدا می کند. اما در این بین رشد واکسیناسیون در کشور و گذر از رکوردهای تزریق روزانه و هفته ای بوده است. تنها افسوسی که به جا می ماند این است

آخرین هفته شهریورماه ۱۴۰۰ در حالی گذشت که هنوز ویروس کووید ۱۹ جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و آن ها را از عزیزانشان جدا می کند. اما در این بین رشد واکسیناسیون در کشور و گذر از رکوردهای تزریق روزانه و هفته ای بوده است. تنها افسوسی که به جا می ماند این است که ای کاش واکسیناسیون از چندین ماه قبل با سرعت بیشتری شروع می شد تا خانواده های بسیاری عزادار جگرگوشه های خود نمی ماندند.

باور می کنید که با وجود هزاران کشته ای که کرونا روی دست مردم کشورمان گذاشت، هنوز بسیاری از افراد هستند که رو به روی وزارت بهداشت تحصن می کنند و شعار نه به واکسن سر می دهند؟

شاید فکر میکنید با دو راه حل منطق راضی می شوند و یا اینکه آن هایی که با آن ها صحبت کرده اند بلد نبودند به درستی آنها را راهنمایی کنند! به این راحتی نیست! این افراد که حتی درون خودشان هم چند دسته هستند آن چنان بر حرف خود پافشاری دارند که زمان و زمین را به هم دوخته و خواهان لغو واکسیناسیون برای همه هستند. آخرین هفته شهریور دوباره شاهد چنین جمع هایی بودیم که واکسن را راه درمان خود ندانسته و اعلام می کردند که فلان فامیل یا عزیز ما با تزریق واکسن فوت کرده است و یا بیماری دیگری گرفته پس در نتیجه، ما هم واکسن نمی زنیم!

کارت جعلی واکسن آسترازنکا

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  خرید یا فروش کارت واکسن و مخصوصا صدور کارت های جعلی برای واکسن آسترازنکا، در هفته ای که گذشت تعجب همگان را در پی داشت. از آن رو که این کارت ها را مراکز واکسیناسیون که متصل به سامانه های وزارت بهداشت هستند فقط می توانند برای هر مراجعه کننده صادر می کنند.

گفته می شود مبلغ ۲ تا ۵ میلیون، قیمت این کارت های واکسن آسترازنکا برای افرادی است که برای داشتن این کارت ها و راه افتادن مشکلشان، در دام این سودجویان گیر می کنند.

به هر حال پس از انتشاراین خبر، وزارت بهداشت در اطلاعیه ای دستور داد که از این پس تمام کارت های واکسن متعلق به نهادها و سازمان های دیگر زیرمجموعه وزارت بهداشت یا غیره، غیرمجاز است و فقط کارت هایی که خود وزارت بهداشت صادر کرده و مهر آن وزارت خانه را به همراه داشته باشد مورد تایید کشورمان می باشد. همین دستورالعمل باعث شد که سازمان های دیگر از جمله سازمان نظام پزشکی از ین رویه به اجرا درآمده ناراضی شوند و نارضایتیشان را در صدور اطلاعیه ای ابراز کردند.

سفر اربعین

حواشی ایجاد شده پیرامون سفر زائران احتمالی کربلای معلی، در بسیاری از رسانه های داخلی، پرداخت شد. این که یک سفر زیارتی آن هم پس از سالی سخت و وقفه ای طولانی برای عاشقان سیدالشهدا، چرا باید این همه دردسر و دغدغه به همراه داشته باشد؟

از سایت های فروش بلیت هواپیما گرفته و قیمت های عجیب و غریبشان تا افرادی که با قوانین من درآوردی خودشان، به مشتاقان این سفر، وعده ویزا و سفری بدون دردسر را بدون رعایت هیچ پیش شرطی داده اند و در مقابلش هزینه های گزاف درخواست کرده اند.

جای تعجب دارد از اینکه سازمان هواپیمایی و سازمان حج و زیارت و دیگر سازمان ها و ارگان های مربوطه در این ماجرا، چرا نظارت کافی بر روی گفته ها و دستورات خود نمی کنند تا دریابند آیا قیمت ها بالا و پایین می شود یا خیر و یا شرایط اعلامی رعایت می شود؟ و اینکه چرا باید فضای خلا برای افراد طماع به وجود بیاید تا سر مردم کلاه گشادی رود؟ و همه این ها از عدم آگاهی و راهنمایی های لازم در شرایط ایده آل است. زیرا که در ماه و هفته های پایانی به روز اربعین، شرایط دقیقه نودی ایجاد شد تا هموطنانمان ثبت نام کرده و دیگر شرایط سفر مانند کارت واکسن و ویزا و….را تهیه نمایند و همین سبب بلبشو و سردرگمی گردید..

ماه مهر

پنج شنبه، اول مهر بود. مهر و بوی خوش مدرسه و درس و همکلاسی. وجود کرونا سبب شد که دانش آموزان ایرانی برای دومین سال پیاپی از نعمت خاطرات اول مهری خود محروم شوند.

اول مهر ۱۴۰۰ در کشورمان با جشن غنچه ها و شکوفه ها به صورت نمادین آغاز شد. ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی برای سال جاری، پا به دنیای درس و کتاب گذاشتند و آموزش رسمی خود را شروع کردند.

با این حال هنوز هم خانواده ها از ضعیف شدن پایه درسی فرزندانشان گلایه دارند و هم مسوولان کشورمان به دنبال راهی برای بازگشایی مدارس هستند تا دانش آموزان ایرانی بیش از این از نظر کیفی از تحصیل خود بازنمانند. با وجودی که شروع واکسیناسیون نقطه امیدی برای خانواده ها روشن کرد اما هنوز دل نگرانی های متعددی در مورد واکسیناسیون کودکان و نوجوانان وجود دارد که حل نشده است!

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....