تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 21:19
کد خبر : 68784

با سرمایه خود چه کنیم؟

با سرمایه خود چه کنیم؟

  مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی: به آینده مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن خوشبین نیستم. ارز ۴۲۰۰ حتما به دلیل رانتی که دارد باید حذف شود. اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد دلار تا ۲۹ هزارتومان تا پایان سال خواهد آمد. سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی: چون چاره‌ای جز

 

مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

به آینده مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن خوشبین نیستم. ارز ۴۲۰۰ حتما به دلیل رانتی که دارد باید حذف شود. اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد دلار تا ۲۹ هزارتومان تا پایان سال خواهد آمد.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

چون چاره‌ای جز توافق نیست احتمالا در مذاکرات اتفاقی رخ دهد. اگر توافق هم شود شاید دلار ۲۵ هزار تومان را یکی دو ماه ببیند اما بعد دوباره به عددهای امروز بازگردد. اگر مذاکرات اتفاق بیفتد دلار پتانسیل ۲۵-۲۴ هزار تومان را دارد اما به‌خاطر مشکلات زیرساختی دوباره روند رو به رشد را پی خواهد گرفت.

اگر مذاکره را در نظر نگیریم، احتمالا دلار به ۳۳-۳۲ هزار تومان خواهد رسید. از نظر اقتصادی عدد بزرگتر می‌تواند باشد اما کنترل می‌شود. فکر می کنم هم اکنون قیمت واقعی دلار حداقل ۳۴-۳۲ هزار تومان باشد.

 

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

طلا

پیش بینی من از طلای جهانی این است که فعلا افزایشی خواهد بود. طلای ۲ هزار دلاری را زمانی می توانیم ببینیم که ویروس جدید شیوع بسیار زیادی پیدا کند.

مطمئنا طلا در بازار داخلی هم هم‌راستا با بازار جهانی پیش خواهد رفت.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

فکر می‌کنم طلا پتانسیل صعود داشته باشد.
اگر مذاکرات با خبر خوبی همراه نباشد سرمایه‌گذاری دلاری به صرفه‌تر باشد. اگر دلار در داخل ریزش داشته باشد طلا برای سرمایه‌گذاری پروژه مناسبی نیست.

اگر دلار صعودی باشد طلا پتانسیل این را دارد که طلا سود بیشتری بدهد.

بازارسهام

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

شاخص کل ملاک دقیقی نیست ولی اگر مذاکرات به نتیجه برسد فکر نمی کنم به زیر یک میلیون و دویست هزار واحد بیاید.

برای پیش بینی شاخص کل تا پایان سال نمی توان عدد مشخصی داد. اگر دولت اوراق عرضه نکنند تا پایان سال بازار تا یک میلیون و ششصد هزار واحد می‌رود.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

فکر می‌کنم اگر توافق شود شاخص کل پتانسیل ریزش را دارد به دلیل اینکه دلار به صورت مقطعی پایین خواهد آمد و اگر توافق نشود تا پایان سال سقف یک میلیون و پانصد هزار واحد را خواهد دید.

بازارمسکن

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

اگر مذاکره به نتیجه نرسد بازار مسکن هم صعودی خواهد شد. مسائلی دیگری هم بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از آنها طرح جهش مسکن است که تاثیر می‌گذارد. منابع کافی را برای ساخت این تعداد مسکن نداریم. حتی اگر صادرات را قطع کنیم تولید فولاد ما فقط پاسخ یک سوم نیاز این مسکن‌ها را می‌دهد. اگر طرح جهش مسکن اجرا شود باعث تورم شدید می‌شود. میلگرد و سیمان بیشترین افزایش قیمت را خواهد داشت.
اگر مذاکره صورت بگیرد مسکن ارزان می‌شود.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

اگر توافق شود ممکن است رکود در مسکن باشد اما ریزش بعید است.

طرح جهش مسکن هم از ابتدا شکست خورده است بعید است اجرا شود و اگر اجرا شود هم اثر تورمی شدید خواهد داشت.

خودرو

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

خودرو بیشترین تاثیر را از مذاکره می‌گیرد و اگر توافقی صورت نگیرد افزایشی خواهد بود و اگر توافق صورت بگیرد شوک کوتاه مدتی خواهد داشت. اگر توافق صورت نگیرد و دلار افزایشی شود اولین بازار که تحت تاثیر قرار می‌گیرد بازار خودروی خارجی است.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

احتمالا تا ۵۰ هزار خودرو با طرح واردات خودرو در سال وارد شود. اجرا کنندگان هم کسانی هستند که می‌توانند صادر کنند و پس عملا خودروسازان وارد کننده خواهند بود. احتمالا اندک تاثیری بر بازار خودرو بگذارد اما مقطعی خواهد بود.

به دلیل اینکه قیمت مسکن زیاد شده از سبد سرمایه‌گذاری خارج شده و خودرو جذابیت بیشتری پیدا کرده و در سبد سرمایه‌گذاری خیلی‌ها اضافه شده است.

اگر توافق شود شوک کوتاه‌مدت خواهد داد و کمی قیمت کاهش پیدا می‌کند و در بلند مدت خیر. اگر توافق نشود قطعا صعودی خواهد بود.

ارز دیجیتال

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی:

بیت‌کوین فعلا بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار تا عید درجا خواهد زد.

سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی:

فکر می‌کنم اگر طبق موج شماری بر اساس امواج الیون ۵۳۵۰۰ رو به پایین را بشکند شاید ۴۸ هزار دلار را هم بیت‌کوین ببیند. فکر می‌کنم بیت‌کوین اگر ۵۳۵۰۰ حفظ کند اول ۷۲ هزار دلار و بعد ۸۴ هزار دلار را بتواند ببیند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....