تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 - 14:39
کد خبر : 13560

با حق تقدم در بورس چه کنیم؟

با حق تقدم در بورس چه کنیم؟

به گزارش اقتصاددان، وقتی شرکتی از آورده نقدی افزایش سرمایه میده یه سهم دیگه با نام همان شرکت +ح که حق تقدم آن سهم است، به پرتفوی شما افزوده می شود مثل سمگاح، شصدفح و…. سوال اکثر عزیزانی که تازه وارد بورس شده اند این است با این سهم ها چه کنیم؟ ۱ _می توانید

به گزارش اقتصاددان، وقتی شرکتی از آورده نقدی افزایش سرمایه میده یه سهم دیگه با نام همان شرکت +ح که حق تقدم آن سهم است، به پرتفوی شما افزوده می شود مثل سمگاح، شصدفح و…. سوال اکثر عزیزانی که تازه وارد بورس شده اند این است با این سهم ها چه کنیم؟

۱ _می توانید این سهم ها را موقعی که معامله می شود بفروشید پولش بلافاصله بعد از فروش میاد حسابتون.

۲_می توانید در زمانیکه پذیره نویسی انجام می شود یعنی درست بازه زمانی ای که حق تقدم معامله می شود به ازای هر سهم حق تقدم مبلغ اسمی که معمولاً ۱۰۰ تومان است را به حساب مشخص شده واریز کنید تا بعد از حدود ۴ ماه وقتی افزایش سرمایه ثبت شد تبدیل به سهم اصلی شود و به پورتفوی شما افزوده شود.

۳_اگر اصلا نفروشید پولی هم به حساب شرکت واریز نکنید شرکت یک بار دیگر این حق تقدم ها را حراج می کند و پول حاصل از فروش را بعد از کسر کسوراتی چند ماه بعد به شما می دهد که یا از طریق سجام صورت می گیرد یا شماره حساب اعلامی یا مراجعه به بانک.

۴٫ افرادی که حق تقدم ندارند می توانند این حق تقدم ها را بخرند و مبلغ اسمی هر سهم که معمولا ۱۰۰ تومان هست به حساب شرکت واریز نمایند.

۵٫ حق تقدم ها در دونوبت معامله می شوند اگر شخصی در نوبت اول حق تقدم بخرد و نفروشد در بازگشایی نوبت دوم که یک الی دوماه بعد انجام می گیرد نمی تواند سهم خود را بفروشد بلکه شرکت میفروشد و پولش را می دهد. در ضمن می تواند حق تقدم بگیرد و مبلغ اسمی را هم واریز کند تا تبدیل به سهم اصلی شود. / پ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ذم چهارشنبه , ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

با سلام. اگر شخصی در پذیره نویسی مرتبه دوم که برای معامله حق‌تقدم‌های استفاده نشده اتفاق میفتد، شخصی بخرد و مبلغ ۱۰۰ تومن رو نپردازد چه اتفاقی میفتد؟؟
با تشکر

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....