تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 21:11
کد خبر : 121232

با بلندمرتبه‌سازی تا ۱۶ طبقه در شهر بابل موافقت شد

با بلندمرتبه‌سازی تا ۱۶ طبقه در شهر بابل موافقت شد

در نشست شورای گفت‌وگوی استان مازندران با درخواست انبوه سازن حوزه مسکن و شهرداری بابل برای بلندمرتبه‌سازی تا ۱۶ طبقه و توقف دریافت عوارض مضاعف برخی از شهرداری‌های استان موافقت شد. رییس شورای گفت‌وگوی استان مازندران با اشاره به دستور کار این شورا در زمینه پیگیری درخواست انبوه‌سازان حوزه مسکن و شهرداری بابل مبنی بر

در نشست شورای گفت‌وگوی استان مازندران با درخواست انبوه سازن حوزه مسکن و شهرداری بابل برای بلندمرتبه‌سازی تا ۱۶ طبقه و توقف دریافت عوارض مضاعف برخی از شهرداری‌های استان موافقت شد.

رییس شورای گفت‌وگوی استان مازندران با اشاره به دستور کار این شورا در زمینه پیگیری درخواست انبوه‌سازان حوزه مسکن و شهرداری بابل مبنی بر بلندمرتبه‌سازی تا ۱۶ طبقه، گفت: با توجه به گستردگی شهر بابل، این موضوع در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ با نگاه مثبت دیده شود و این مجوز برای آنها صادر شود که ۱۶ طبقه را بسازند.

سید محمود حسینی پور خطاب به مسئولان مربوطه اظهار کرد: کارها را سبک و واگذار کنید ولی جنبه‌های نظارتی را بالا ببرید و کمیسیون ماده ۵ نظارت را بیشتر کند.

وی با اشاره به سفر شهرستانی خود به بابل، اعلام کرد: مطالبات زیادی در خصوص بلندمرتبه‌سازی داشتیم و باید پاسخگوی درخواست‌های مردمی باشیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اتاق ایران آنلاین ،   نماینده دولت در استان مازندران گفت: در گذشته با اهداف خاصی یکسری از سیاست‌ها تنها در مراکز استانها اعمال می‌شد و سایر مناطق از آن بهره‌مند نبودند اما نگاه دولت سیزدهم این است که باید تسهیلگری صورت بگیرد.

حسینی پور با توجه به توضیحات معاونان عمرانی و اقتصادی و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، همچنین شهردار بابل و پیمانکاران حوزه مسکن، تصریح کرد: برای بابل تا ۱۶ طبقه را مجوز می‌دهیم اما برای سایر شهرها و شهرهای بزرگ در صورتی که مشمول مصوبه شهرسازی باشند و به آنها اجازه ساخت تا ۱۲ طبقه را داده باشند؛ تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: بالاتر از ۷ طبقه را کمیسیون ماده ۵ باید مجوز می‌داد ما اینها را موردی براساس تقاضای هر شهرستان بررسی می‌کنیم ولی در نهایت همین الگویی که برای بابل دیدیم؛ آمادگی داریم برای شهرستانهایی که مشمول این طرح می‌شوند را انجام بدهیم.

رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران خواستار ارائه یک گزارش تحلیلی – داده‌ای و حرفه‌ای درباره مصوبات و عملکرد شورای گفت‌وگو شد تا مسائل اصلی به صورت موضوعی حل شود و نقشه راهی برای جلسات این شورا در سال ۱۴۰۲ باشد.

دریافت عوارض مضاعف متوقف شد

وی همچنین با اشاره به اعتراض انبوه‌سازان در وضع و اخذ عوارض مضاعف از سوی شهرداری، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری یکبار رأی داد و پرونده دیگری مطرح است، از سوی دیگر وزارت کشور نیز به این موضوع نقد داشت؛ فعلاً دریافت عوارض مضاعف را متوقف کردیم تا رأی نهایی از دیوان گرفته شود.

استاندار مازندران گفت: بخش خصوصی و دولت باید برای سال آینده در تعامل بیشتری باشند و شاهد نزدیک‌تر شدن و تعامل بیشتر این دو بخش باشیم.

اتاق ساری در بین برترین‌های اتاق کشور قرار گرفت

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگو که غالباً با حضور استاندار تشکیل شد، سعی و تلاش این شورا در بهبود فضای کسب‌وکار و گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی را قابل‌ستایش دانست.

وی ادامه داد: این اقدامات در سطوح شناسایی بخشنامه‌های مزاحم، اصلاح قوانین و شناسایی خلأهای قانونی و ارائه آن در سطح ملی بوده است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران اظهار داشت: اتاق ساری به دلیل تلاش‌های زیادی که در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار انجام داد، در بین استانهای موفق قرار گرفت.

عبداله مهاجر دارابی، دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز از حسن توجه استاندار به جلسات شورا قدردانی کرد و گفت: بر اساس اعلام اتاق ایران، اتاق ساری نظر به برگزاری منظم جلسات و تلاش برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، یکی از استانهای برتر کشور است.

رییس اتاق ساری اعلام کرد: در سالی که گذشت، بسیاری از موضوعات اتاق ساری ملی و اثرگذار بود و توانست در سطح کشور نیز مشکلات بسیاری از فعالان اقتصادی را حل کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با همین نگاه و جدیتی که از سوی مجموعه استانداری به عنوان نماینده دولت و هم از سوی اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی صورت گرفت؛ اساس بحث‌های طرفین مباحث کلان باشد.

توقف عوارض مضاعف، قدمی برای مدیریت قیمت‌هاست

مهاجر دارابی با اشاره به موضوع بلندمرتبه‌سازی در بابل که به درخواست انبوه‌سازان و با نگاه مثبت استاندار، تا ۱۶ طبقه مورد موافقت قرار گرفت؛ تصریح کرد: البته نه تنها برای بابل که برای سایر شهرها نیز این ظرفیت وجود دارد تا هم مشکل مردم حل شود و هم قیمت‌ها را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در مازندران با کمبود زمین مواجهیم و به همین دلیل ناچاریم برای ساخت‌وسازهای جدید به سمت بلندمرتبه‌سازی برویم.

رییس اتاق ساری همچنین درباره دریافت عوارض مضاعف که برخی شهرداری‌ها از مردم به خصوص از انبوه‌سازان دریافت می‌کنند، این موضوع را مغایر با قانون دانست.

مهاجر دارابی، دستور توقف دریافت عوارض مضاعف با نظر استاندار مازندران را اتفاق خوبی عنوان کرد که باید منتظر رأی دیوان عدالت اداری در این زمینه باشیم.

در این جلسه، تعدادی از انبوه‌سازان و فعالان اقتصادی حوزه مسکن به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و خواستار اجرایی شدن مصوبات شدند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....