تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 20:49
کد خبر : 30849

بایدن رسماً رئیس‌جمهور آمریکا شد

بایدن رسماً رئیس‌جمهور آمریکا شد

بایدن۳۰۶؛ ترامپ ۲۳۲رأی الکترال در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، پیروزی نهایی بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال اعلام شد و رسماً به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت. پیش از آغاز دوباره نشست کنگره، نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان با ارسال

بایدن۳۰۶؛ ترامپ ۲۳۲رأی الکترال

در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، پیروزی نهایی بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال اعلام شد و رسماً به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

پیش از آغاز دوباره نشست کنگره، نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان با ارسال یادداشتی به ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان گفت که برای تشکیل جلسه آماده شوند. پلوسی همچنین گفته: «ما حالا به تاریخ پیوستیم و بخشی از این تصاویر شرم‌آور را دنیا مشاهده کرد.»

در اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین،  مایک پنس به عنوان رییس این نشست نیز به محل سنا بازگشت. وی در آغاز دوباره این نشست گفت: امروز، روز سیاهی در تاریخ کنگره ایالات متحده بود. مسببین آشوب امروز در کنگره ما باید بدانید که شما پیروز نشدید. خشونت هرگز پیروز نمی‌شود.

ترامپ بالاخره شکست را پذیرفت

۱۲:۳۲

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، موجی از خشونت‌ها را در سراسر آمریکا موجب شده بود پس از آنکه کنگره رسماً پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را تأیید کرد، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

پایان نشست کنگره آمریکا

۱۲:۲۴

پس از یک روز پرماجرا و با تأیید نتایج نهایی آرای الکترال کالج توسط «مایک پنس»، نشست کنگره حدود ساعت ۴ بامداد به وقت واشنگتن به پایان رسید. مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

بایدن رسماً رییس‌جمهور آمریکا شد

۱۲:۰۵

1

با رأی ایالت «ورمونت» به بایدن، نامزد دموکرات‌ها از ۲۷۱ رأی الکترال کالج عبور کرد و رسماً رییس‌جمهور آمریکا شد.

در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، پیروزی نهایی بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ویومینگ به عنوان آخرین ایالتی بود که آراء الکترال آن در جلسه امروز کنگره قرائت شد و به ترامپ تعلق گرفت و فرایند تأیید پیروزی رییس‌جمهوری بعدی آمریکا رسماً به پایان رسید.

آغاز دوباره نشست مشترک در کنگره برای شمارش آرای الکترال

۱۱:۵۵

پس از رد شدن اعتراض جمهوری‌خواهان درباره نتایج انتخابات در پنسیلوانیا، نشست مشترک در کنگره آمریکا برای شمارش آرای الکترال دوباره آغاز شد.

رد اعتراض جمهوری‌خواهان به نتایج پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا

۱۱:۴۰

1

اعتراض جمهوری‌خواهان به نتایج الکترال کالج ایالت «پنسیلوانیا»، در مجلس نمایندگان آمریکا هم رد شد.

بایدن یک قدم تا ریاست‌جمهوری

۱۱:۰۹

شبکه CNN گزارش داد، «پنسیلوانیا» آخرین ایالت مورد مناقشه است و در صورت رد شدن اعتراض جمهوری‌خواهان، بایدن عملناً رییس‌جمهور خواهد شد.

اتمام بحث‌ها در مجلس نمایندگان درباره اعتراض به نتایج آراء الکترال پنسیلوانیا

۱۱:۰۰

بحث‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا درباره اعتراض جمهوری‌خواهان به نتایج الکترال کالج در ایالت «پنسیلوانیا» به پایان رسید. رأی‌گیری در حال انجام است.

ترامپ توییت‌های تحریک‌ به خشونت را حذف کرد

۱۰:۴۵

توییتر اعلام کرد ترامپ پست‌های خود را که به تعلیق حساب او منجر شده بود، حذف کرده تا بتواند بعد از ممنوعیت ۱۲ ساعته، مجدداً دسترسی خود به این شبکه اجتماعی را به دست آورد.

پامپئو هجوم به کنگره را “غیر قابل قبول و غیر قابل تحمل” خواند

۱۰:۳۳

وزیر امور خارجه آمریکا، هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی را “غیر قابل قبول” و “غیر قابل تحمل” توصیف کرد و گفت مجرمانی که در این اقدام شرکت داشتند با عدالت روبرو خواهند شد.

تصمیم وزرای کابینه ترامپ برای استعفا

۱۰:۳۰

پایگاه خبری «بلومبرگ» گزارش کرد که برخی از مقام‌های کابینه دولت ترامپ در صدد هستند که در پی حوادث اخیر در «واشنگتن دی سی» از سمت خود استعفا کنند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که «رابرت اوبراین» شماور امنیت ملی کاخ سفید از جمله افرادی هستند که قصد دارند از کابینه ترامپ استعفا کنند.

«استفانی گریشام» مشاور قدیمی «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ بامداد امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای استعفای خود را اعلام کرد.

ابراز «ناراحتی شدید» پنس از انتقادات ترامپ

۹:۲۳

«جیم اینهوف» سناتور جمهوری خواه ایالت «اوکلاهما» اعلام کرد که با «مایک پنس» معاون رییس‌جمهور آمریکا درباره انتقادات ترامپ از او گفت‌وگو کرده و اینکه پنس بسیار «از دست او ناراحت است».

اینهوف اظهارات ترامپ درباره پنس را «تأسف‌بار» توصیف کرد.

پنس روز چهارشنبه آشکارا با ترامپ درگیر شد و به اون اعلام کرد که نمی‌تواند در مقابل درخواست وی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری تسلیم شود.

تعلیق حساب‌های کاربری ترامپ در شبکه‌های اجتماعی

۱۰:۱۹

توییتر اعلام کرده در پی حوادث کنگره، دسترسی ترامپ به حساب کاربری‌اش به مدت ۱۲ ساعت به حالت تعلیق درآمده است و در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مالکیت اینستاگرام را نیز برعهده دارد، در اقدامی مشابه، دسترسی ترامپ به به این دو شبکه اجتماعی را برای مدت ۲۴ ساعت به حالت تعلیق درآورد.

تیتر «نیویورک تایمز» پس از هرج و مرج در واشنگتن؛ ترامپ اراذل و اوباش را تحریک کرد

۹:۵۳

1

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا استعفا کرد

۹:۳۳

در پی حوادث اخیر در واشنگتن که به تحریک ترامپ انجام گرفت، «متیو پاتینگر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

رد اعتراض به نتایج انتخابات در«پنسیلوانیا»

۹:۲۲

1

اعتراض به نتایج آراء الکترال ایالت پنسیلوانیا با مخالفت ۹۲ سناتور در مقابل موافقت تنها هفت سناتور در سنا رد شد.

هفت سناتوری که به نتایج آراء الکترال ایالت پنسیلوانیا اعتراض داشتند شامل سناتور «تد کروز» از ایالت تگزاس، «جاش هاولی» از ایالت «میزوری»، «سینتیا لومیس» از ایالت ویومینگ، سناتور «راجر مارشال» از ایالت کانزاس، سناتور «ریک اسکات» از ایالت فلوریدا، سناتور «تامی توبرویل» از ایالت آلاباما و سناتور «سیندی هاید اسمیت» از ایالت میسیسیپی می‌شوند.

روند شمارش آرای الکترال در کنگره متوقف شد

۸:۵۴

با اعتراض جمهوری‌خواهان به نتایج ایالت «پنسیلوانیا»، کنگره درباره این موضوع وارد بحث خواهد شد که تا دو ساعت طول خواهد کشید.

اعتراض جمهوری خواهان به نتایج الکترال نووادا رد شد

۸:۵۳

«مایک پنس» معاون رییس‌جمهور آمریکا با اعتراض «مو بروکس» نماینده جمهوری‌خواه کنگره به آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) ایالت نووادا به دلیل عدم حمایت سناتورها رد کرد.

شکست تلاش جمهوری‌خواهان برای تغییر نتیجه انتخابات میشیگان

۸:۵۰

تلاش جمهوری‌خواهان برای مخالفت با آراء الکترال ایالت میشیگان که در آن پیروزی بایدن تأیید شده بود، در جلسه مشترک کنگره با شکست مواجه شد.

تمدید ۱۵ روزه وضعیت اضطراری و قوانین منع تردد در واشنگتن دی‌سی

۸:۴۷

شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد وضعیت اضطراری و منع تردد در این شهر به مدت ۱۵ روز و تا زمان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا تمدید می‌شود.

کابینه ترامپ در فکر برکناری او

۸:۴۴

شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

اعلام حالت فوق‌العاده در واشنگتن تا روز تحلیف بایدن

۸:۴۰

شهردار واشنگتن در توییتی نوشت:من با دستور شهرداری وضعیت فوق‌العاده سراسری را از امروز برای ۱۵ روز اعلام می‌کنم. این شرایط تا ۲۰ ژانویه یعنی روز تحلیف بایدن، رییس جمهور منتخب ادامه خواهد داشت.

تلفات شورش‌های کنگره آمریکا به چهار تن رسید

۸:۵۳

رییس پلیس واشنگتن: علاوه بر زنی که به دلیل شلیک گلوله در بیمارستان جان باخت سه مرگ دیگر در اطراف ساختمان کنگره گزارش شده است.

اوباما: لحظه‌ای از بی‌آبرویی و شرمساری بزرگ برای آمریکا

۸:۳۹

رییس‌جمهور پیشین آمریکا در واکنش به حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و اخلال در جلسه کنگره برای تأیید نهایی پیروزی  بایدن گفت: لحظه بی‌آبرویی و شرمساری بزرگ برای ایالات متحده آمریکا.

رد اعتراض به نتایج انتخابات در آریزونا در مجلس نمایندگان آمریکا/نتایج آریزونا تأیید شد

۶:۵۳

مجلس نمایندگان آمریکا نیز همچون سنا با ۳۰۳ رأی مخالف در مقابل ۱۲۱ رأی موافق اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا را رد کرد.

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که مجلس نمایندگان هم‌اکنون به سناتورها می‌پیوندد تا به ادامه رسمی کردن نتایج انتخابات ادامه دهند.

ممانعت ترامپ از ورود رییس کارکنان پنس به کاخ سفید

۶:۳۰

منابع مطلع به سی‌ان‌ان خبر دادند که ترامپ به اطرافیان  خود گفته ورود «مارک شورت» رییس کارکنان پنس به کاخ سفید را ممنوع کرده است.

از سرگیری جلسه تایید انتخابات

۵:۳۸

2

با حضور ««نانسی پلوسی» در کرسی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و شمارش آراء الکترال دوباره شروع شد.

تعداد سران حزب جمهوری‌خواه که معتقدند ترامپ باید پیش از تاریخ بیستم ژانویه از قدرت برکنار شود، در حال افزایش است.

منابع مطلع به سی‌ان‌ان خبر دادند که ترامپ به اطرافیان  خود گفته ورود «مارک شورت» رییس کارکنان پنس به کاخ سفید را ممنوع کرده است.

 

 

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....