تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 20:40
کد خبر : 28012

بانک مرکزی با سایت‌های شرط‌بندی برخورد می‌کند؟

بانک مرکزی با سایت‌های شرط‌بندی برخورد می‌کند؟

ادعای بانک مرکزی در مورد مقابله با سایت‌های شرط‌بندی، ادامه رجیستری گوشی در مبادی گمرکی، صدور نسخه آنلاین در اپلیکیشن اسنپ و احتمال اضافه شدن چت تصویری به توئیتر از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند. در شرایطی که این روزها بانک مرکزی و شبکه بانکی و پرداخت کشور، در مورد کوتاهی در برخورد

ادعای بانک مرکزی در مورد مقابله با سایت‌های شرط‌بندی، ادامه رجیستری گوشی در مبادی گمرکی، صدور نسخه آنلاین در اپلیکیشن اسنپ و احتمال اضافه شدن چت تصویری به توئیتر از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

در شرایطی که این روزها بانک مرکزی و شبکه بانکی و پرداخت کشور، در مورد کوتاهی در برخورد با درگاه‌های پرداخت سایت‌های شرط‌بندی و قمار در سیبل انتقاد قرار دارد، روابط عمومی بانک مرکزی از تشکیل کارگروهی برای مقابله با این موضوع خبر داد.

در اقتصاددان  به نقل از تجارت نیوز می خوانیم  ، اعتماد در این مورد نوشته است که بانک مرکزی علاوه بر تشکیل کارگروه تخصصی برای مقابله با درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی، همکاری مشترکی هم با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)، مرکز مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور دارد، علاوه بر آنکه آیین‌نامه «مبارزه با سایت‌های شرط‌بندی و قمار» توسط بانک مرکزی تدوین و به شبکه بانکی ابلاغ شده تا شناسایی هوشمند سایت‌های قمار و شرط‌بندی را تسهیل کند.

بنا به اعلام بانک مرکزی، نه تنها صاحبان سایت‌های شرط‌بندی که با اجاره سایت‌های کسب و کار پربازدید یا اجاره کارت‌های بانکی با وعده پرداخت‌های کلان مرتکب جرم می‌شوند، قماربازانی هم که وارد این سایت‌ها شده و اقدام به قمار آنلاین می‌کنند، در مراحل شناسایی هوشمند، تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

ادامه رجیستری گوشی در مبادی گمرکی

دیجیاتو به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده است که رجیستری گوشی در مبادی گمرکی باقی می‌ماند.

بر اساس این گزارش، گمرک به تازگی در نامه‌ای به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخواست کرده بود که اجرای طرح رجیستری گوشی به صورت غیر حضوری و پس از انجام استعلام سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی به غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود.

در حال حاضر زمانی که یک مسافر موبایلی را وارد کشور می‌کند در بخش گمرک باید آن اقدامات مربوط به رجیستری آن را به شکل حضوری انجام دهد. اکنون اما «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که این درخواست بررسی و رد شده است.

او می‌گوید آنها جلسه‌ای فوری با دست اندرکاران سازمان گمرک برگزار کرده‌اند تا بتوانند به چالش پیش آمده درباره رجیستری گوشی‌ها در مبادی گمرکی رسیدگی کنند: «در جلسه‌ای که با مسئولان گمرک کشور داشتیم، متوجه شدیم که به علت کمبود نیروها و مشکلاتی از این قبیل، روند رجیستری گوشی‌های موبایل به مشکلات مختلفی در مبادی گمرکی برخورد کرده است. سعی کردیم در این جلسه راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کنیم و قرار بر این شد تا با پیاده سازی سریع‌تر رجیستری آنلاین و کمک‌های دیگر، کاری کنیم تا سازمان گمرک بتواند سریع‌تر امور رجیستری گوشی مسافرین را انجام دهد.»

هواوی گوشی جدید معرفی می‌کند

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که شرکت هواوی در تاریخ ۲۳ دسامبر سه گوشی جدید معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، هواوی سه گوشی نوا ۸، نوا ۸ پرو و اینجوی ۲۰ اس ای را در تاریخ ۲۳ دسامبر (۳ دی‌ماه) معرفی می‌کند.

احتمال اضافه شدن چت تصویری به توئیتر

زومیت در مطلب دیگری به این موضوع پرداخته است که احتمالا توییتر با خرید استارتاپ Squad، چت ویدئویی را به این پلتفرم اضافه کند.

روز گذشته، توییتر از خرید استارتاپ Squad خبر داد. اپلیکیشن Squad این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد که با دوستانشان چت ویدئویی کنند و حین مکالمه، با قابلیت اسکرین‌شیرینگ نمایشگر موبایل یا دسکتاپ را به‌اشتراک بگذارند.

هنوز توییتر مبلغ خرید Squad را فاش نکرده و اطلاعاتی درباره‌ی مشمول‌بودن فناوری این استارتاپ در این قرارداد و انتقال آن به توییتر ارائه نداده است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....