تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 - 17:25
کد خبر : 9870

بانک‌ها سهام عدالت را چند می‌خرند؟

بانک‌ها سهام عدالت را چند می‌خرند؟

بانک‌ها سهام عدالت را چند می‌خرند؟ مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در تازه‌ترین پیغام ناظر خود شرایط معاملات سهام عدالت را تشریح و اعلام کرد: از امروز تا ۲۱ خردادماه امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت فراهم شده است. اقتصاد آنلاین – سارا محسنی؛ معاملات شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت طی جلسه معاملاتی روزانه به

بانک‌ها سهام عدالت را چند می‌خرند؟

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در تازه‌ترین پیغام ناظر خود شرایط معاملات سهام عدالت را تشریح و اعلام کرد: از امروز تا ۲۱ خردادماه امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت فراهم شده است.

اقتصاد آنلاین – سارا محسنی؛ معاملات شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت طی جلسه معاملاتی روزانه به صورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است. طبق این اعلامیه، امکان انجام معامله برای کلیه سرمایه‌گذاران، اعم از حقیقی وحقوقی فراهم شده است.

این درحالی است که در روزهای گذشته، شاهد ناهماهنگی‌هایی درخصوص نحوه خرید و فروش سهام عدالت بوده‌ایم. قرار بر اجرایی شدن آزادسازی سهام عدالت در روز شنبه هفته جاری بود. اما این امر به تعویق افتاد و باوجود اهمیت بالای این موضوع، اطلاعات دقیقی درخصوص آن وجود نداشت.

مهلت درخواست فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها، امروز به پایان می‌رسد. بانک‌ها باتوجه به پتانسیل بازار، در روزهای آینده و پس از پایان زمان معاملات، باتوجه به قیمت پایانی هر روز، سفارشات را پس از هماهنگی با ناظر بازار به هسته معاملات ارسال می‌کنند.

زمان شروع معاملات سهام عدالت پس از پایان جلسه معاملاتی، از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ بوده و در قیمت پایانی نماد اصلی، بدون مرحله سفارش‌گیری و در بازار چهارم انجام می‌پذیرد. بانک‌ها سفارشات تجمیع شده را از طریق کارگزاری خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، در زمان مناسب به فروش می‌رساند.

در صورت تجمیع سفارش‌ها و اجرای شرایط واگذاری به صورت بلوک، کارگزار می‌تواند هر نیم‌ساعت در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک کند. کمترین قیمت معامله بلوک، می‌تواند حداکثر یک درصد پایین‌تر از قیمت پایانی نماد معاملاتی عادی (خرد) تعیین شود.

گفتنی است؛ کارگزاران تنها می‌توانند سفارشات را با اعتبار روز ارسال کنند و کارگزارانی که به تشخیص کمیته پایش ریسک بازار پرریسک تشخیص داده شده‌اند، مجاز به دخالت در امور سهام عدالت نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....