تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 10:20
کد خبر : 45767

بانکها حق مصادره مالکیت کارخانه را ندارند

بانکها حق مصادره مالکیت کارخانه را ندارند

بانکها حق ندارند مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کنند کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: اگر واحد تولیدی معوقات بانکی داشت باید از سایر روش های مقابله ای استفاده شود نه اینکه کارخانه‌ ای به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات به بانک، مصادره شود. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  جبار

بانکها حق ندارند مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کنند

کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: اگر واحد تولیدی معوقات بانکی داشت باید از سایر روش های مقابله ای استفاده شود نه اینکه کارخانه‌ ای به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات به بانک، مصادره شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  جبار کوچکی‌نژاد ، با بیان اینکه رفع موانع تولید باید یکی از اقدامات اساسی مجلس در دوره اخیر قلمداد شود، اظهار داشت: مانع زدایی از تولید دست مجلس است و باید در این زمینه هرگونه عواملی که باعث عدم رونق تولید می‌شود را کنار بزند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نیاز است مجلس به سرعت قوانینی را وضع کند که با هرگونه تعطیلی کارخانجات آن هم تحت هر عنوان مقابله شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع مشاهده می‌شود که بانک‌ها برخی کارخانجات را به دلیل عدم اقساط تسهیلات تولید کننده آن، مصادره می‌کنند، اظهار داشت: این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید تدابیری برای این مهم اندیشیده شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد: به واقع اگر تولید کننده تخلف و یا معوقات بانکی داشت باید از سایر روش های مقابله ای استفاده شود نه اینکه کارخانه‌ وی به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات به بانک، مصادره و تعطیل شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به هیچ وجه بانک حق ندارد مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کند و البته ما باید قوانین را در این زمینه به یک شکلی احصا کنیم که روش های دیگری برای مطالبه و وصول بانک‌ها مدنظر قرار گیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تعطیلی کارخانجات نه می تواند بانک را به پولش برساند و نه تولید را نجات دهد اظهار داشت: به هیچ وجه نباید تولید تعطیل شود چرا که این مسئله می‌تواند به بیکاری کارگران دامن بزند.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....