تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 20:29
کد خبر : 70875

باغ بسته‌های تشویقی به مالکان باغات ارائه دهد

باغ بسته‌های تشویقی به مالکان باغات ارائه دهد

سخنگوی شورای شهر پنجم اعلام کرد که بهتر است اعضای شورای شهر فعلی به جای تخریب مصوبه خانه‌ – باغ، گام دوم آن یعنی ارائه‌ بسته‌های تشویقی به مالکان باغات را ساماندهی کنند. اقتصاددان: علی اعطا ، در توضیح مصوبه شورای شهر پنجم گفت: دوستانمان در شورای شهر پیش‌فرضی دارند که باید زمینه ساخت‌وساز در

سخنگوی شورای شهر پنجم اعلام کرد که بهتر است اعضای شورای شهر فعلی به جای تخریب مصوبه خانه‌ – باغ، گام دوم آن یعنی ارائه‌ بسته‌های تشویقی به مالکان باغات را ساماندهی کنند.

اقتصاددان: علی اعطا ، در توضیح مصوبه شورای شهر پنجم گفت: دوستانمان در شورای شهر پیش‌فرضی دارند که باید زمینه ساخت‌وساز در باغات فراهم شود و حالا چون براساس مصوبه خانه‌ – باغ تعداد کمی ساخت‌وساز در باغات انجام شده پس معتقدند که این مصوبه موفق نبوده در حالی که موضوع کاملا برعکس است و ما به دنبال ساخت‌وساز در باغات نبودیم.

وی با بیان این‌که اگر اعضای شورای شهر پنجم به دنبال ساخت‌وساز در باغات و انتفاع از آن بودند، همان مسیر شورای دوم را طی می‌کردند، اظهار کرد: ما در شورای پنجم نه تنها مصوبه برج – باغ را لغو کردیم؛ بلکه اثرات آن را در طرح جامع نیز حذف کردیم و هدف ما برای حفظ باغات این بود که در باغات در حد یک ساختمان کوچک ساخته شود اما برای آنکه صاحبان باغ‌ها نیز نفعی ببرند کاربری‌های متنوع در نظر گرفتیم تا در این ساختمان‌های کوچک مستقر شوند و حتی قرار بود بسته‌های تشویقی نیز برای مالکانی که باغ‌های خود را حفظ می‌کنند در نظر گرفته شود که در این قسمت دوم اتفاقی صورت نگرفت.

سخنگوی شورای شهر پنجم با بیان این‌که اگر اعضای شورای ششم می‌خواهند باغات حفظ شوند باید بسته‌های تشویقی برای مالکان باغات در نظر بگیرند، تصریح کرد: ما در مصوبه‌ خانه – باغ حداکثر دو طبقه در ۱۵ درصد با کاربری مختلف در نظر گرفتیم و اگر بسته‌های تشویقی نیز ضمیمه این مصوبه شود می‌توانیم شاهد استقبال مالکان باغات باشیم و گرنه این‌ تصور که چون افراد کمی برای ساخت‌وساز در باغات براساس مصوبه خانه – باغ مراجعه کردند پس این مصوبه موفق نبود، درست نیست.

اعطا با بیان این‌که شائبه موفق نبودن مصوبه خانه‌ – باغ اساسا آدرس غلط دادن است، گفت: نباید خواهان رونق ساخت‌وساز در باغات باشیم و اصلا جای سوال است که مگر چند باغ، باقی گذاشتند که حالا چون ساخت‌وساز در آنها نشده، رونقی نیز وجود ندارد.

وی با بیان این‌که دقیقا مشخص نیست که اعضای شورای ششم در خصوص مصوبه خانه‌- باغ یا احتمالا احیای برج – باغ چه فکری دارند و چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟، تصریح کرد: اما جای سوال است که مگر از ابتدا ساخت‌وساز در باغات یک حق بوده که الان بر روی آن پافشاری می‌کنند؟

سخنگوی شورای شهر پنجم با بیان این‌که در گذشته هیچ کس نمی‌توانست باغات را تخریب کند، اظهار کرد: شورای دوم مصوبه‌ای را برخلاف رویه آن سال‌ها تصویب کرد که حالا ساخت‌وساز در باغات به یک حق تبدیل شده است در حالی که در گذشته اصلا کسی فکر نمی‌کرد که می‌تواند در باغات ساخت‌وساز کند و در واقع یک کاری که از بیخ و بن غلط بوده بنیان گذاشته شده و در این ۱۳ الی ۱۴ سال گذشته نیز بسیاری از باغات با این حس حق داشتن، تخریب شده است.

اعطا با بیان این‌که ساخت‌وساز در باغات هیچ وقت حق نبوده اما در دهه ۸۰ شورای دوم در یک اقدام عجیب و غیرمتعارف ساخت‌وساز در باغات را آزاد کرد و حالا هم براین رویه غلط پافشاری می‌کنند، اظهار کرد: انگار احیاء ساخت‌وساز در باغات حیثیتی شده، کار غلطی که نتیجه آن بر روی زمین مشخص است و می‌بینیم را باید انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهر تهران بروند و سوابق پرونده‌های برج- باغ را ببینند و متوجه شوند که چه بلایی بر سر تهران و باغ‌هایش آوردند، اضافه کرد: در این خصوص بحث و جدل بی‌فایده است و کار را به سیاست نباید کشاند بلکه اسناد را ببینند که چند درخت در باغ‌هایی که مجوز ساخت برج در آن را دادند، باقی مانده است.

اعطا با بیان این‌که پیشنهاد من این است که به جای زیرسوال بردن مصوبه خانه -باغ که جلوی تخریب باغات بیشتر را گرفت گام دوم مصوبه خانه‌باغ را تکمیل کنند که همان ارائه بسته‌های تشویقی به مالکانی است که مصوبه را اجرا می‌کنند، گفت: بهتر است به جای تاکید و پافشاری بر کارهای غلط گذشته، تلاش برای رونق ساخت‌وساز در باغات داشته و اقدامات مثبت انجام دهند و در راستای خدمت به شهر و مردم، باغات را حفظ کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....