تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400 - 11:31
کد خبر : 53294

باز کردن جای پایی در دنیا

باز کردن جای پایی در دنیا

دولت مغایر تمام استانداردهای جهانی رقیب مردم شده است| باید جای پایی برای کالای خود در دنیا باز کنیم اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر بحث صادرات را جدی بگیریم و چهره سفارتخانه‌های خود را اقتصادی و جای پایی برای کالای خود در دنیا باز کنیم، بخشی از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد. عزت

دولت مغایر تمام استانداردهای جهانی رقیب مردم شده است| باید جای پایی برای کالای خود در دنیا باز کنیم

اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر بحث صادرات را جدی بگیریم و چهره سفارتخانه‌های خود را اقتصادی و جای پایی برای کالای خود در دنیا باز کنیم، بخشی از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

عزت الله اکبری تالار پشتی ، با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم در کشور، گفت: اگر ما محوریت را به تولید در حوزه‌هایی نظیر صنعت، معدن و کشاورزی بدهیم بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  وی تأکید کرد: در حال حاضر آن تکیه‌ای که باید در اقتصاد به مردم و بخش خصوصی شود متأسفانه رخ نداده لذا دولت فعلی در بسیاری از امور تصدی‌گری و دخالت می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دولت فعلی در بسیاری از موارد رقیب بخش خصوصی است و این مسئله با هیچ استاندارد بین‌المللی هم‌خوانی ندارد و البته با تصمیمات عقلانی هم در مغایرت است که دولت بیاید و رقیب مردم شود و نهایتاً همه امور و کارها را متوقف کند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند هر مشکلی را از پیش‌روی اقتصاد کشور بردارند، ادامه داد: این در حالی است که دولت از این ظرفیت مهم استفاده نمی‌کند.

اکبری تالار پشتی بیان داشت: همه تلاش ما این است که به دولت سیزدهم توصیه کنیم که محوریت را در اداره امور کشور به مردم دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید حداکثر استفاده را از بخش خصوصی داشته باشد، تأکید کرد: دولت سیزدهم باید از سرمایه بخش خصوصی حداکثر استفاده را ببرد.

این نماینده مجلس با اشاره به مباحث مربوط به افزایش نرخ تورم، بیان داشت: ما دیدیم که زمانی نقدینگی زیادی در بورس جمع‌آوری شده و نهایتاً دولت دوازدهم پشت مردم را خالی و بورس سقوط کرد لذا این چالشی بود که مردم را دچار زیان و صنعت را متضرر کرد بنابراین اگر نقدینگی در کشور با یک برنامه درست به سمت زیرساخت‌ها و تولید هدایت شود خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر ما بحث صادرات را جدی بگیریم و چهره سفارتخانه‌های خود را اقتصادی و جای پایی برای کالای خود در دنیا باز کنیم و از سرمایه‌گذاران آن کشور استفاده  و یا از سرمایه ایرانیان خارج از کشور بهره ببریم،قطعا موفق خواهیم بود البته این مسئله مستلزم این است که ما تضامین لازم را به سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور بدهیم که البته لازم است تأکید کنم دولت فعلی در این بخش غایب بود.

این نماینده مجلس گفت: انشالله سرفصل اقدامات مهم دولت سیزدهم باید این باشد که مردم و بخش خصوصی سرمایه قرار گرفته و با کل دنیا و نه چند کشور تعامل بسیار خوبی برقرار شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم تمام انرژی خود را صرف روابط با آمریکا کرد، بیان داشت: این در حالی است که تمام دنیا، آمریکا و چند کشور اروپایی نیست لذا این سیاست به شدت غلط است و دنیا کشورهای زیادی دارد و ما باید از ظرفیت دیگر کشورها هم استفاده کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....