تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 - 23:06
کد خبر : 1249

بازگشت نفت به روزگار فرسایشی/ عرضه و تقاضا هردو ‌علیه نفت

بازگشت نفت به روزگار فرسایشی/ عرضه و تقاضا هردو ‌علیه نفت

بعد از انتشار گزارش های نامساعد از رشد اقتصادی آمریکا و جدی شدن تاثیر جنگ تعرفه ای اوضاع اقتصادی ایالات متحده، قیمت نفت که در پی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو جهش شدیدی را تجربه کرده بود، به کف ۶۰ روز اخیر خود بازگشت. در این میان هر بشکه نفت برنت با نوسان اندک نسبت

بعد از انتشار گزارش های نامساعد از رشد اقتصادی آمریکا و جدی شدن تاثیر جنگ تعرفه ای اوضاع اقتصادی ایالات متحده، قیمت نفت که در پی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو جهش شدیدی را تجربه کرده بود، به کف ۶۰ روز اخیر خود بازگشت.

در این میان هر بشکه نفت برنت با نوسان اندک نسبت به پنجشنبه، به قیمت ۵۸ دلار در آهرین جلسه معاملاتی هفته به کار خود پایان داد.

همچنین هربشکه نفت وست تگزاس نیز با عقبگرد قابل ملاحظه نسبت به ابتدای هفته در محدوده ۵۲ دلار در آخرین جلسه معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.

تا پیش از این انتشار داده های ضعیف از رشد اقتصادی چین، سبب شده بود تا قیمت نفت در بلندمدت نتواند وارد کانال صعودی شود. اما در روز پنجشنبه گزارش‌های منتشر شده از شاخص خرید مدیران در آمریکا بر واهمه ها از افول رشد اقتصاد جهانی دامن زد. از این رو معامله گران در بازارهای اروپایی و آمریکایی قیمت‌های پایین‌تری را برای خرید انواع کامودیتی‌ها پیشنهاد دادند.

به عقیده تحلیلگران بازار انرژی، عرضه و تقاضا در نفت علیه رشد قیمت‌ها هستند. از یک سو رشد خیره‌کننده تولید نفت شیل بازار عرضه را با چالش جدی مازاد تراز مواجه کرده و از سویی دیگر جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی دنیا، آینده تقاضای انرژی را با ابهاماتی روبرو کرده که این دو مانع از رشد قیمت در بلندمدت خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....