تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 14:12
کد خبر : 80637

بازگشت دلار به کانال ۲۵ همزمان با ورود باقری به وین

بازگشت دلار به کانال ۲۵ همزمان با ورود باقری به وین

دلار که به دنبال احتمال ایجاد موانع از سمت روس‌ها به کانال ۲۶ هزار تومان برگشته بود دوباره امروز با خبر صفر باقری به وین به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. در حالی‌که « هیجان روسی در بازار ارز »‌را در روزهای اخیر شاهد بودیم حالا انتظار برای واکنش ایران به اظهارنظرهای روسیه و برجام

دلار که به دنبال احتمال ایجاد موانع از سمت روس‌ها به کانال ۲۶ هزار تومان برگشته بود دوباره امروز با خبر صفر باقری به وین به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. در حالی‌که « هیجان روسی در بازار ارز »‌را در روزهای اخیر شاهد بودیم حالا انتظار برای واکنش ایران به اظهارنظرهای روسیه و برجام وجود دارد.

موضع‌گیری روزهای اخیر مقامات مذاکره‌کننده کشور این امیدواری را ایجاد کرده است که تنها منافع ایران در نظر گرفته شود. باقری طی روزهای اخیر سفر کوتاهی به تهران داشت و هم‌اکنون به وین بازگشته تا رایزنی‌های برجامی را ادامه دهد. کارشکنی روس‌ها در مذاکرات در حالی کاملا مشخص است که به نظر می‌رسد دیگر مسئله دیگری برای مذاکره میان ایران و غرب وجود ندارد.

بعد از رویکرد اخیر روس‌ها در وین و موضع‌گیری مستقیم آمریکا در این خصوص انتظار برای تصمیم نهایی ایران وجود دارد. تا به این‌جا موضع‌گیری اروپایی‌ها و ایالات متحده از عزم جدی برای احیای برجام و عدم اجازه به روسیه برای اختلال بیشتر در مذاکرات خبر می‌دهد.

فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دیروز در اظهارات عنوان کرده بود روسیه خود دلیل اصلی طولانی شدن مذاکرات برجام بوده است. در حالی‌که با تسریع در روند مذاکرات احیای برجام حداقل منافع صادرات نفت از ماه‌های قبل به ایران می‌رسید اگر تحلیل رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی درست باشد انتقادات زیادی نسبت به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا قابل طرح است.

پیچیدگی‌های اخیر این سوال را در میان اذهان برجسته کرده است که رویکرد ایران در این وضعیت پیچیده چه خواهد بود. بسیاری عنوان می‌کنند عدم توافق یا وارد شدن دوباره به یک روند فرسایشی به معنای قربانی کردن منافع ملی به پای منافع روسیه است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....