تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 14:24
کد خبر : 15488

بازگشت بازار سرمایه به تعادل در روزهای آینده

بازگشت بازار سرمایه به تعادل در روزهای آینده

اقتصاددان: سینا سلیمانی، کارشناس ارشد بازارهای مالی و مشاور سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: واقعیت این است که شرایط بازار تا حدودی هیجانی شده است. سهم‌های بزرگ در هفته‌های اخیر با اصلاح مواجه بوده و برخی از سهم‌های کوچک‌تر نیز، حدود ۴۰ درصد تاکنون اصلاح داشته‌اند. وی افزود:

اقتصاددان: سینا سلیمانی، کارشناس ارشد بازارهای مالی و مشاور سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: واقعیت این است که شرایط بازار تا حدودی هیجانی شده است. سهم‌های بزرگ در هفته‌های اخیر با اصلاح مواجه بوده و برخی از سهم‌های کوچک‌تر نیز، حدود ۴۰ درصد تاکنون اصلاح داشته‌اند.

وی افزود: قیمت‌های فعلی در بازار با متغیرهای بنیادی بازار سهام همخوانی ندارد، اما میتوان گفت بازار سرمایه، ریسک کاهش نرخ ارز، افزایش نرخ سپرده بانکی و برخی از ریسک‌های دیگر را در خود اصلاح کرده است.

سلیمانی اضافه کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، بازار سرمایه در مهرماه سال ۹۷، اصلاحی ۴۰ درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر باوجود اینکه عدد شاخص افت قابل توجهی نداشته است، بسیاری از سهم‌ها در حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد اصلاح را تجربه کرده‌اند. میتوان گفت شرایطی مانند مهرماه ۹۷ وجود دارد، با این تفاوت که عدد شاخص تغییری نکرده است.

مشاور سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین تصریح کرد: بنابراین من فکر میکنم پس از شرایط فعلی، فروش سهام غیرمنطقی است. زیرا قیمت‌های پایین‌تر از شرایط فعلی برای عمده سهم‌ها (به جز تعداد محدودی از سهم‌ها) درواقع کف قیمتی درنظر گرفته می‌شود.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی اظهار داشت: به نظر من فردا بازار متعادل خواهد شد و برخی از سهم‌ها، مسیر خود را جدا می‌کنند و مسیر صعودی آنها باز خواهد گشت. اما برخی از سهم‌ها که بدون دلیل رشد کرده و بالاتر از ارزش ذاتی خود قرار گرفته‌اند، کماکان به اصلاح خود ادامه خواهند داد.

وی گفت: بازار سرمایه ما شناخت زیادی از ساختار فعالیت‌های اشخاص حقوقی و حقیقی و صندوق‌ها ندارد. زیرا فعالیت زیادی در صندوق‌ها نداشته‌اند، اما برخی از فروش‌هایی که توسط اشخاص حقوقی صورت می‌گیرد به ناچار است.

سلیمانی افزود: به نظر من بخشی از اتفاقاتی که در بازار در حال رخ دادن است، از جمله فروش توسط اشخاص حقوقی، به دلیل سوءاستفاده عده‌ کمی از این افراد از قدرت خود در بازار سرمایه است. این در حالی است که بسیاری از دیگر سرمایه‌گذاران باوجود دراختیار داشتن این قدرت، از آن سوءاستفاده نمی‌کنند. من در برخی از موارد با اعتراضات سرمایه‌گذاران مواجه شده‌ام، اما این موارد به راحتی قابل کنترل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....