تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 21:44
کد خبر : 53781

بازدهی مثبت بورس در چهارمین هفته متوالی

بازدهی مثبت بورس در چهارمین هفته متوالی

در سومین هفته معاملاتی بورس تهران در تیرماه، شاخص به کانال ۱٫۳ میلیونی قدم گذاشت و برای چهارمین هفته پیاپی بازدهی مثبت را ثبت کرد. اقتصاددان: شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد و در پایان هفته شاخص کل ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد. شاخص

در سومین هفته معاملاتی بورس تهران در تیرماه، شاخص به کانال ۱٫۳ میلیونی قدم گذاشت و برای چهارمین هفته پیاپی بازدهی مثبت را ثبت کرد.

اقتصاددان: شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد و در پایان هفته شاخص کل ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹ هزار و ۱۰۷ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

بازدهی مثبت بورس در چهارمین هفته متوالی

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته هزار و ۶۵۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۱٫۸ درصد شود. این چهارمین هفته متوالی است که بازدهی بورس مثبت می‌شود.

شاخص کل در روزهای شنبه و سه‌شنبه نزول کرد و در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعودی بود.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۹ هزار و ۱۰۷ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۹۳ واحد رسید و بازدهی مثبت ۲٫۳ درصدی را ثبت کرد.

بازدهی مثبت بورس در چهارمین هفته متوالی

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز شنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۳۳ هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۵۵۸ تومان بود که نسبت به رقم ۱۱ هزار و ۳۴۰ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۷۲ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۱۹۱ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۷ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۵ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان بود.

کاهش ۲۴ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۹۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۹۲ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۲۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۶۸۷ میلیارد تومان بود که در روز ‌سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۴۶۶ میلیارد تومان بود.

افت ۲۰ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۳۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۸۵ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۰ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۴۳۷ میلیارد تومان بود که در روز یک‌‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۲۲۶ میلیارد تومان بود.

تداوم ورود پول حقیقی

در هفته اخیر به استثنای روز ‌شنبه در باقی روزها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در مجموع کل هفته ۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۱۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش کاهش ۷۶ درصدی دارد. پس از آن که ۲۵ هفته کاری پیاپی میانگین هفتگی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود، این سومین هفته معاملاتی بورس تهران است که میانگین ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....