تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 23:03
کد خبر : 59852

بازدارندگی موضوعی مهم در سیاستگذاری خارجی کشورها

بازدارندگی موضوعی مهم در سیاستگذاری خارجی کشورها

بازدارندگی موضوعی مهم در سیاستگذاری خارجی کشورهاست همچنین در طراحی تعادل‌ها در تئوری بازی‌ها فاکتور بسیار مهمی است. ‎ به‌عبارتی یک کنش‌گر در صحنه‌هایی که با تقابل همراه است باید به ابزارها و روش‌هایی مجهز باشد که بدون هزینه بالا جلوی تقابل را بگیرد، سه تصویر بالا گویای واقعیت بسیار مهمی است. ایران و کره

بازدارندگی موضوعی مهم در سیاستگذاری خارجی کشورهاست همچنین در طراحی تعادل‌ها در تئوری بازی‌ها فاکتور بسیار مهمی است.

به‌عبارتی یک کنش‌گر در صحنه‌هایی که با تقابل همراه است باید به ابزارها و روش‌هایی مجهز باشد که بدون هزینه بالا جلوی تقابل را بگیرد، سه تصویر بالا گویای واقعیت بسیار مهمی است. ایران و کره شمالی سالهاست زیر فشار سنگین تحریم ‌های آمریکا و نهادهای بین‌المللی قرار دارند.

اما یک تفاوت مهم بین تحریم دو کشور است. کره با چندین آزمایش هسته‌ای و سطح بالای پولوتونیم آماده برای بمب سطح بسیار پایین‌تر تحریم‌ها را نسبت به ایران تجربه کرده است و همچنین امریکا اشتیاق و تعجیل بسیار بیشتری برای مذاکره و توافق با این کشور داشته.

اما ایران بدلیل نداشتن همان بازدارندگی مورد اشاره به‌شکل فزاینده‌ای تحت تحریم قرار داشته و در کنار آن هیچ دستاورد مهم بازدارنده یعنی بمب اتم را کسب نکرده و به همین دلیل با دست خالی در مذاکرات این آمریکاست که مداوم شرایط تعیین می‌کند.

البته اینکه چرا ایران به بمب نرسید دلایل مختلف داخلی و خارجی دارد که مهمترین آن‌ها عدم تمایل هیچ کشوری در دنیا از جمله چین و روسیه برای این مهم و همچنین ناهماهنگی داخلی و حفره‌های عمیق امنیتی است…

در آخر ایران اگر امروز Deterrence قوی داشت مطمئنا هم تحریمهای کمتری را تجربه می‌کرد و هم با دست بالا مذاکرات بسیار سریع‌تر به نتیجه رسیده بود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....