تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 10:21
کد خبر : 90596

بازار طلا همچنان نزولی است

بازار طلا همچنان نزولی است

قیمت طلا طی هفته جاری تقریبا ثابت بوده و با اینحال، باید توجه داشت که روند قیمت همچنان نزولی بوده و می تواند فرصت های خوبی برای خرید سرمایه گذاران ایجاد نماید. قیمت طلا طی این هفته شاهد افت و خیز چندانی نبود که دلیل آن نیز انتظار سرمایه گذاران برای انتشار داده های آماری

قیمت طلا طی هفته جاری تقریبا ثابت بوده و با اینحال، باید توجه داشت که روند قیمت همچنان نزولی بوده و می تواند فرصت های خوبی برای خرید سرمایه گذاران ایجاد نماید.

قیمت طلا طی این هفته شاهد افت و خیز چندانی نبود که دلیل آن نیز انتظار سرمایه گذاران برای انتشار داده های آماری مربوط به نرخ تورم قیمت مصرف کننده در آمریکا است.

در حال حاضر، هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۴۵ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین ترین قیمت این ماه آن یعنی ۱۸۴۵ دلار است. طلا همچنین در سال جاری، حدود ۱۱ درصد پایین تر از بالاترین نقطه قیمت خود معامله می شود، که به معنای ادامه روند اصلاحی این فلز گرانبها در بازار است.

داده های آماری مربوط به تورم آمریکا
قیمت طلا از زمانی که ایالات متحده آخرین ارقام آماری مربوط به اشتغال زایی و نرخ بیکاری را در هفته گذشته منتشر کرد، در مرحله یکپارچگی قرار دارد. داده ها نشان داد که بازار کار ایالات متحده به خوبی عمل کرده و نرخ بیکاری ۳.۶٪ باقی مانده است.

در مبانی اقتصادی، نرخ بیکاری زیر ۵ درصد معمولاً به عنوان اشتغال کامل جامعه در نظر گرفته می شود. البته این در حالی است که وضعیت کلی اقتصاد آمریکا هنوز دچار مشکلاتی مهم بوده و به عنوان مثال، در حالی که رشد دستمزدها همچنان ثابت است، تورم هنوز به مسیر افزایش یخود ادامه می دهد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت طلا، داده‌های تورم مصرف‌کننده آمریکایی آینده است که روز جمعه منتشر شد و تحلیلگران انتظار دارند که مطابق داده ها، تورم همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود طی بیش از ۴۰ سال گذشته باقی مانده است.

با این حال، این اعداد احتمالاً تأثیری بر سیاست انقباضی فدرال رزرو که متعهد به ادامه افزایش نرخ بهره بانکی در ماه های آینده است، نخواهد داشت. کمیته بازار آزاد فدرال نیز هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد و احتمالاً خروجی این جلسه، افزایش ۰.۵۰ درصدی مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا

بازار طلا همچنان نزولی است| قیمت پیشنهادی برای خرید

بازار طلا همچنان نزولی است| قیمت پیشنهادی برای خرید

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت طلا طی چند روز گذشته در مرحله تثبیت بوده و به طور قابل توجهی پایین تر از ۲۰۷۲ دلار یعنی پیک قیمت این فلز گرانبها در سال جاری قرار دارد. از سوی دیگر، قیمت برای حرکت به زیر سطوح مقاومت مهم در ۱۸۷۷ و ۱۸۹۰ نیز چندین بار تلاش کرده است.

شایان ذکر است، شاخص قیمت همچنان پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه باقی مانده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر سطح خنثی رسیده است.

بنابراین، قیمت طلا تا زمانی که کمتر از دو میانگین متحرک های مذکور قرار داشته باشد، احتمالاً همچنان نزولی باقی خواهد ماند. سطح پشتیبانی کلیدی بعدی برای رصد نیز ۱۸۰۰ دلار خواهد بوده و تنها، حرکت به بالای نقطه مقاومت ۱۸۹۰ دلار، این دیدگاه نزولی را باطل می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....