تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 20:34
کد خبر : 67662

بازار رمزارزها دوباره صعودی می‌ شود؟

بازار رمزارزها دوباره صعودی می‌ شود؟

بازار رمزارزها در روزهای اخیر به شدت روند نزولی در پیش گرفته و در این میان بیت‌کوین حتی به کانال ۵۵هزار دلاری نیز سقوط کرد. در همین حال برخی کارشناسان این وضعیت را موقتی دانسته و برخی نیز احتمال افت بیشتری را منتفی نمی‌دانند. اقتصاددان؛ بیت‌کوین از زمان اوج خود حدود ۱۷درصد از ارزش خود

بازار رمزارزها در روزهای اخیر به شدت روند نزولی در پیش گرفته و در این میان بیت‌کوین حتی به کانال ۵۵هزار دلاری نیز سقوط کرد. در همین حال برخی کارشناسان این وضعیت را موقتی دانسته و برخی نیز احتمال افت بیشتری را منتفی نمی‌دانند.

اقتصاددان؛ بیت‌کوین از زمان اوج خود حدود ۱۷درصد از ارزش خود را از دست داده و در این بین، سایر رمزارزها نیز از این روند پیروی کرده‌اند.

بزرگترین رمزارز جهان پس از سقوط یک شبه به زیر کانال ۵۶هزار دلاری، در حال حاضر در نزدیکی کانال ۵۷هزار دلاری معامله می‌شود.

تنها ۹روز از دستیابی بیت‌کوین به بالاترین رکورد خود یعنی ۶۹هزار دلار می‌گذرد. با این حال، بازار رمزارزها از آن زمان روند نزولی در پیش گرفته و در طول یک هفته، سه بار سقوط کرده است. به دنبال این وضعیت، در مجموع میلیاردها دلار از ارزش بازار رمزارزها از دست رفته است.

اتریوم نیز پس از صعود به کانال ۴هزار و ۸۰۰دلاری در هفته گذشته، اکنون در کانال ۴هزار و ۱۰۰دلاری معامله می‌شود. سولانا، ریپل، کاردانو، دوج‌کوین و شیبا نیز همگی ضررهای مشابهی را تجربه کردند.

علت سقوط قیمت رمزارزها چه بود؟

سقوط اولیه در روز دوشنبه را می‌توان ناشی از چندین عوامل دانست. یکی از مهم‌ترین آنها این بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، صندوق قابل معامله بیت‌کوین را که احتمالا میلیاردها دلار به بازار رمزارزها وارد می‌کرد، رد کرد.

از طرفی، چین سرکوب استخراج بیت‌کوین را تشدید کرد که باعث کمک به سقوط بازار رمزارزها در اوایل سال جاری شد. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مرحله بعدی سختگیری خود، جریمه روی قیمت برق را برای برخی استخراج رمزارزها در نظر خواهد گرفت.

همچنین، دلار در هفته جاری در برابر سایر ارزهای فیات تقویت شده، اما به نظر می‌رسد در برابر رمزارز نیز در حال قدرت گرفتن است. این موضوع به دلیل افزایش نرخ بهره است که می‌تواند تورم را کاهش دهد.

از سوی دیگر، ند سگال، مدیر مالی توییتر، نظراتی منفی در خصوص رمزارز ارائه کرد که ممکن است به تغییر بازار کمک کرده باشد. وی اظهار کرد که در حال حاضر، سرمایه‌گذاری پول نقد در دارایی‌های ارز دیجیتال عاقلانه نیست.

علاوه بر این، همانطور که در هفته گذشته اتفاق افتاد، مردم تمایل دارند دارایی‌های خود را زمانی که به بالاترین سطح می‌رسد بفروشند که از این رو حجم زیاد فروش می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود.

بازار رمزارزها دوباره بهبود می‌یابد؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در مورد آینده بیت‌کوین خوش‌بین هستند. تحلیلگر هلندی در PlanB اظهار کرد، پیش‌بینی قبلی بیت‌کوین که تا ماه دسامبر به ۱۳۵هزار دلار می‌رسد، “هنوز به قوت خود باقی مانده است”.

لازم به ذکر است که این گروه در پیش‌بینی‌های قبلی خود تا حدودی موفق بوده است. با این حال، برخی دیگر، حداقل در مورد روند کوتاه‌مدت، بدبین هستند.

متیو دیب، مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران استک فاندز، اذعان داشت که ممکن است بیت‌کوین همچنان ارزش خود را از دست بدهد.

جان ایادلوکا، بنیان‌گذار و مدیرعامل صندوق بنز کپیتال، به فوربس گفت: “بیت‌کوین مشابه عملکرد خود در ماه فوریه تا می، در محدوده قیمتی ۵۵ تا ۶۵هزار دلار معامله می‌شود. من به شخصه فکر نمی‌کنم این محدوده برای قیمت بیت‌کوین تا حد زیادی خوشایند باشد.”

آیا باید در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنیم؟

مردم با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود باید سرمایه‌گذاری کنند و در نظر داشته باشند که بازار رمزارزها توسط مقامات، قانون‌گذاری نشده است.

همه سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی پرریسک هستند؛ اما میم‌کوین‌هایی مانند شیبا اینو به میزان قابل توجهی پرنوسان بوده و هر لحظه باید آماده این موضوع باشید که احتمال دارد تمام دارایی‌ خود که در این سکه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، از دست بدهید.

سازمان راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) در ماه ژانویه هشدار داد: “سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی، یا سرمایه‌گذاری و وام‌دهی مرتبط با آنها، عموما شامل ریسک‌های بسیار بالایی است.”

“اگر مردم در چنین بازارهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید آمادگی احتمال از دست دادن تمام سرمایه خود را داشته باشند.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....