تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 14:27
کد خبر : 90883

بازارساز سد راه افزایش قیمت دلار و سکه

بازارساز سد راه افزایش قیمت دلار و سکه

در بازار امروز قیمت سکه و قیمت دلار در بازار غیر رسمی در حالی کاهش یافت که قیمت دلار متشکل و قیمت دلار صرافی ملی روند صعود را دنبال کرد. اقتصاددان: بازارساز امروز سد راه قیمت دلار و قیمت سکه شد. روند صعودی اسکناس آمریکایی امروز تحت تاثیر خبرهای مرتبط با مجوز جدید بانک مرکزی

در بازار امروز قیمت سکه و قیمت دلار در بازار غیر رسمی در حالی کاهش یافت که قیمت دلار متشکل و قیمت دلار صرافی ملی روند صعود را دنبال کرد.

اقتصاددان: بازارساز امروز سد راه قیمت دلار و قیمت سکه شد. روند صعودی اسکناس آمریکایی امروز تحت تاثیر خبرهای مرتبط با مجوز جدید بانک مرکزی به تمام صرافی ها کاهش پیدا کرد و قیمت دلار در معاملات نقدی امروز به سمت عقب برگشت.

طبق مجوز جدید به صرافی ها اجاره داده شده است ارز صادر کننده ها را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند.

فعالان بازار می گویند با افزایش عرضه ارز در بازار و همچنین افزایش اختیارات صرافی‌ها در خرید و فروش ارز به زودی از نوسانات ارزی کاسته شده و بازار وارد مدار نزولی می شود.

البته پیگیری اقتصادنیوز از صرافی ها نشان می دهد که هنور بخشنامه ای به صرافی ها صادر نشده و قیمت توافقی هنوز اعلام نشده است.

افزایش قیمت دلار صرافی ملی

صرافی ملی هم امروز قیمت دلار را مانند روز گذشته افزایش داد. نرخ دلار در صرافی ملی در ابتدای معاملات امروز ۲۷ هزار و ۱۱۹ تومان بود. این قیمت در مقایسه به عصر دیروز تقریبا ۷۵ تومان بالا تر بود.

قیمت دلار صرافی قبل از ظهر امروز دوباره جهش پیدا کرد و تا ۲۷ هزار و ۱۸۲ تومان پیش رفت و در نیمه روز به قیمت ۲۷ هزار و ۲۳۷ تومان رسید . این قیمت نسبت به روز یکشنبه ۱۹۳ تومان رشد رانشان می دهد .

دلار متشکل گران شد

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد .اسکناس امریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز در کانال ۲۶ هزار تومان معامله شد اما مدت زیادی طول نکشید که بر روی قیمت ۲۷ هزار و ۹ تومان قرار گرفت. نرخ دلار متشکل در کانال ۲۷ هزار تومان تال ۲۷ هزار و ۳۴۹ تومان پیش رفت. این قیمت نسبت به روز قبل ۴۳۹ تومان افزایش را نشان میدهد. قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش ۲۷ هزار و ۸۰ تومان بود.

قیمت طلا و سکه کاهش یافت؟

بازار جهانی طلا در حال عقب نشینی است. قیمت اونس طلا ظهر امروز بیش از ۱۲ دلار کاهش را ثبت کرد و در محدوده ۱۸۶۰ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم امروز از سرعت افزایشی قیمت طلا و قیمت سکه کاسته شد . قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد که نسبت به دیروز ۱۱هزار و ۹۰۰ تومان پایین آمده بود.
قیمت سکه هم امروز پایین رفت و طبق سایت اتحادیه سکه این فلز زرد رنگ در بین پله اخر کانال ۱۵ میلیون و پله اول کانال ۱۶ میلیون تومان معامله شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....