تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 14:05
کد خبر : 35940

باج‌گیری هکرها ازبیمارستان‌های فرانسه

باج‌گیری هکرها ازبیمارستان‌های فرانسه

بیمارستان‌های فرانسه که این روزها درگیر درمان بیماران کرونایی هستند، در جبهه‌ای دیگر هدف تهدیدات سایبری هم قرار گرفته و فعالیت تعدادی از آنها مختل شده است. به گزارش اقتصاددان  ، سه بیمارستان در نزدیکی شهر لیون این هفته طعمه هکرهایی شده‌اند که با استفاده از باج‌افزار فعالیت آنها را فلج کرده‌اند. در حمله باج‌افزاری،

بیمارستان‌های فرانسه که این روزها درگیر درمان بیماران کرونایی هستند، در جبهه‌ای دیگر هدف تهدیدات سایبری هم قرار گرفته و فعالیت تعدادی از آنها مختل شده است.

به گزارش اقتصاددان  ، سه بیمارستان در نزدیکی شهر لیون این هفته طعمه هکرهایی شده‌اند که با استفاده از باج‌افزار فعالیت آنها را فلج کرده‌اند. در حمله باج‌افزاری، هکرها سامانه‌های رایانه‌ای را قفل کرده و در ازای باز کردن آنها پول طلب می‌کنند.گروه بیمارستانی شهر «ویلفرانش سورسون» در شمال لیون از جمله بیمارستان‌های قربانی این حملات سایبری بوده است. مسئولان این بیمارستان موفق شدند به کمک نرم‌افزارهای پشتیبان از اختلال در فعالیت بخش‌های مختلف درمانی جلوگیری کنند، اما سامانه برنامه‌ریزی عمل‌های جراحی به دلیل نفوذ هکرها عملا از کار افتاده و به حال تعلیق درآمده و موارد اضطراری جراحی این بیمارستان به ناچار به مراکز درمانی دیگر هدایت می‌شوند.هفته گذشته نیز بیمارستان شهر داکس واقع در جنوب غربی فرانسه با حمله مشابهی روبرو شد، به طوری که تا روز دوشنبه اوضاع آن به حالت عادی برنگشت.یک کارشناس امنیت در فضای مجازی به نام اریک اشمیتلن می‌گوید: «بیماری همه گیر کووید۱۹ بیمارستان‌ها را به هدف اصلی مجرمان آنلاین فرصت‌طلب تبدیل کرده است.»
اشمیتلین گفت: «کمبود منابع انسانی و مالی برای فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای منسوخ شده، همه اینها باعث می‌شود حمله هکرها به بیمارستان آسان‌تر انجام گیرد تا مثلاً نفوذ اطلاعاتی به یک بانک بزرگ که دارای امکانات و منابع کافی در این زمینه است.»به رغم آن که مقامات فرانسوی از قربانیان این گونه حملات سایبری خواسته‌اند که فریب نخورند، باز هم برخی از نهادها و مراکز پزشکی وسوسه می‌شوند که باج خواسته شده را پرداخت کنند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند و از اطلاعات بیماران خود محافظت کنند.
اشمیلتن می‌گوید مسئولان برخی از بیمارستان‌ها چون نیاز مبرم به ازسرگیری فعالیت خود دارند، ممکن است تسلیم باج‌گیران اینترنتی بشوند. فشار افکار عمومی و خواست همگانی برای درمان سریع در شرایط بحران کرونا نیز مزید بر علت می‌شود تا بیمارستان‌ها به هدف بسیار خوبی برای جرایم سازمان‌یافته اینترنتی بدل شوند.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....