تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 14:35
کد خبر : 6907

این هفته منتظر یارانه کرونایی باشید/ دریافت کنندگان چه کسانی هستند؟

این هفته منتظر یارانه کرونایی باشید/ دریافت کنندگان چه کسانی هستند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، بسیاری از کسب‌وکارها دچار مشکل شد. همچنین مقارن شدن این اتفاق با سال نو بازارهای شب عید را هم کساد کرده است. به همین دلیل روز گذشته رییس سازمان برنامه

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، بسیاری از کسب‌وکارها دچار مشکل شد. همچنین مقارن شدن این اتفاق با سال نو بازارهای شب عید را هم کساد کرده است. به همین دلیل روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت برنامه دارد کمک‌های ویژه‌ کرونایی را برای مردم در نظر بگیرد.
آنگونه که نوبخت اعلام کرده است این کمک‌های معیشتی ویژه به ۷میلیون نفر که شناسایی شدند پرداخت خواهد شد.
۳میلیون از این ۷ میلیون نفر کسانی هستند که درآمد ثابت ندارند و بر این اساس به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰هزارتومان، دونفره ۳۰۰هزار تومان، سه نفره ۴۰۰هزارتومان، چهارنفره ۵۰۰هزار تومان و ۵نفره و بیشتر ۶۰۰هزار تومان در ماه دریافت خواهند کرد.
۴میلیون نفر دیگر شرایطشان به نوعی است که به آن‌ها ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد. این وام ۱۲ درصد سود داردکه البته ۸درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و نیاز به ضامن ندارد و به کارت یارانه قابل پرداخت است. افرادی که این وام را دریافت خواهند کرد شاغلان آسیب دیده از جمله کارگران و اصناف خواهند بود.
این مبالغ ۳۰ ماهه بازگردانده می‌شود که ۳ماه تنفس دارد و قسط آن برای ۲۷ ماه، ۸۰هزار تومان است.
هنوز زمان دقیق پرداخت بسته‌های کمک معیشتی کرونا اعلام نشده است اما طبق گفته نوبخت از این هفته واریز آن آغاز می‌شود.
همچنین جزییاتی از محل و مقدار دقیق منابع تعیین شده برای پرداخت بسته‌های معیشتی کرونا و یا اینکه سازوکار تشخیص افراد نیازمند به آن به چه صورت بوده است اعلام نشده ولی باید دید که آیا شیوه تشخیص و پرداخت این بسته‌ها هم همچون بسته معیشتی بنزینی و یا حذف یارانه نقدی با چالش‌هایی رو به رو خواهد شد یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....