تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 12:59
کد خبر : 120466

این خودروها میلیاردی گران شدند

این خودروها میلیاردی گران شدند

روند صعودی نرخ ارز در ۱۰ روز اول اسفندماه ۱۴۰۱ به سرعت تاثیر خود را روی قیمت خودرو گذاشت و شاهد یک زلزله بودیم که کل بازار خودرو را تکان داد. بررسی بازار خودرو در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت پنج خودرو ۲۴ ساعته رشدی بین یک میلیارد تا دو میلیارد تومانی را تجربه کردند.

روند صعودی نرخ ارز در ۱۰ روز اول اسفندماه ۱۴۰۱ به سرعت تاثیر خود را روی قیمت خودرو گذاشت و شاهد یک زلزله بودیم که کل بازار خودرو را تکان داد.

بررسی بازار خودرو در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت پنج خودرو ۲۴ ساعته رشدی بین یک میلیارد تا دو میلیارد تومانی را تجربه کردند. این اتفاق در روزهای هشتم و نُهم اسفندماه سال گذشته افتاد تا نشان دهد قیمت خودروهای وارداتی را نه فعالان بازار خودرو بلکه معامله‌گران میدان فردوسی تعیین می کنند.

تاثیر پذیری قیمت خودرو از نرخ ارز کار را به جایی رساند تا قیمت BMW 730i individual vip  مدل ۲۰۱۸ در بازه زمانی یاد شده رشدی دو میلیارد تومانی را تجربه کند. قیمت این خودرو از ۲۲ میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان در یک روزکاری رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اکوایران  ، نرخ ارز در ۱۰ روز اول اسفندماه سال ۱۴۰۱ چنان روند صعودی به خود گرفت تا جایی که معامله گران بازار ارز هر دلار آمریکا را در ازای دریافت ۶۰ هزار تومان واگذار می‌کردند. این اتفاق به سرعت تاثیر خود را روی قیمت خودرو گذاشت و شاهد یک زلزله بودیم که کل بازار خودرو را لرزاند. این زلزله چند ریشتری نه تنها قیمت کف بازار خودرو را بالا برد که شاهد بودیم سقف قیمت بازاری خودرو نیز بلندتر شد.

البته  BMW 730i individual vip مدل ۲۰۱۸ تنها خودرویی نبود که رشد میلیاردی را در یک شبانه روز تجربه کرد؛ علاوه بر مدل ۲۰۱۷ همین خودرو که رشدی دومیلیارد تومانی را تنها در بازه هشتم تا نُهم اسفندماه ۱۴۰۱ به خود دید. این اتفاق سبب شد تا قیمت مدل ۲۰۱۷ این خودروی لاکچری BMW تا حدود ۲۱ میلیارد تومان رشد کند. سه خودروی دیگر یعنی BMW X4 Exclusive مدل ۲۰۱۷، BMW 530i Perfection مدل ۲۰۱۸ و لکسوس RX 200 Turbo Fsport مدل ۲۰۱۸  نیز رشدهای میلیاردی را در کارنامه خود ثبت کردند. بعد از دو مدل BMW سری ۷  عضو دیگر خانواده BMW یعنی مدل  X4 رشدی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را به خود دید. این افزایش قیمت باعث قیمت این خودرو به حوالی ۱۳ میلیارد تومانی برسد. پشت سر این خودروی شاسی بلند BMW  دیگر عضو خانواده این برند آلمانی یعنی سدان سری ۵ قرار دارد.

BMW 530i حول و حوش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رشد قیمت را در ۲۴ ساعت به نام خود ثبت کرد. قیمت این مدل سدان BMW به حدود ۱۵ میلیارد تومان رسید. شاسی بلندی از برند لاکچری تویوتا یعنی لکسوس RX 200 نیز در بازه زمانی یاد شده یک میلیارد تومان به قیمت خود اضافه کرد و قیمت خود را از حدود ۱۶ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان رساند. درست است که ارز بعد از سلام به نرخ ۶۰ هزار تومانی تا حدودی عقب نشینی کرد و روزهای باقی مانده از سال ۱۴۰۱ را میان کانال ۴۰ هزار و ۵۰ هزار تومانی در رفت و برگشت بود اما لمس نرخ ۶۰ هزار تومانی در بازار ارز اتفاقی بی سابقه ای بود که منجر به رقم خوردن اتفاق بی سابقه تری در بازار خودرو شد. بنابراین رشد میلیاردی قیمت برخی خودروها آن هم تنها در ۲۴ ساعت را می توان یکی از اتفاق های نادر بازار خودرو در سال ۱۴۰۱ قلمداد کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....