تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 20:27
کد خبر : 96207

اینترنت کودکان و نوجوانان آماده اجرا شد

اینترنت کودکان و نوجوانان آماده اجرا شد

وزیر ارتباطات از فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای پروژه اینترنت کودک و نوجوان خبر داد. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان در چه مرحله‌ای است؟ گفت: منتظر هستیم که آقایان (مسئولان) وقتی را تنظیم کنند و با هم برنامه افتتاح را انجام

وزیر ارتباطات از فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای پروژه اینترنت کودک و نوجوان خبر داد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان در چه مرحله‌ای است؟ گفت: منتظر هستیم که آقایان (مسئولان) وقتی را تنظیم کنند و با هم برنامه افتتاح را انجام دهیم.

وی افزود: کار آماده شده است و منتظر افتتاح است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته شده بود که برای راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان منتظر تعیین لیست سفید هستید، گفت: این کار انجام شده است و در حال حاضر پروژه راه اندازی شده است که علاقمندان می توانند این موضوعات را از طریق آدرس https://family.ict.gov.ir/ دنبال کنند.

اینترنت در ایران طبقه بندی می‌شود؟

زارع پور درباره طبقه بندی اینترنت گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنت نداریم. همچنین قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار بگیرد که جزئیات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.

اینترنت کودکان برای همه، صیانت در لباس جدید؟

گوگل امکانی فراهم کرده که والدین بتوانند دسترسی کودکان به محتواهای مربوط به سنین بالاتر را محدود کنند اما از دیروز بسیاری از کاربران اینترنت اپراتورهای تلفن همراه ایرانی می گویند این گزینه بدون اقدام آنها فعال شده و عجیب تر اینکه امکان برداشتن این محدودیت برایشان وجود ندارد.

بر اساس پیگیری‌ها از اپراتورها به نظر می‌رسد تغییراتی که در جستجو رخ داده از سمت این شرکت‌ها نبوده و از لایه‌های بالاتری صورت گرفته است و در حال حاضر برای این کاربران گوگل حالتی دارد که گویی تمام آنها کودک هستند.

بسیاری از کارشناسان اختلالات اخیر روی اینترنت و از جمله این اتفاق در مورد گوگل را به اجرای خاموش صیانت تعبیر می کنند. طرحی که به دلیل انتقادات بسیار کاربران مجال تصویب در مجلس پیدا نکرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....