تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 23:58
کد خبر : 23126

ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد

ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد

ایستا روستایی در طالقان است که اهالی آن مخالف تکنولوژی هستند و به دیگران اجازه ورود به روستا را نمی‌دهند. اقتصاددان: روستایی به نام ایستا وجود دارد که اهالی آن اجازه ورود به این روستا را به کسی به‌ویژه بانوان نمی‌دهند و در تمام طول عمر خود از تکنولوژی و یا حتی برق استفاده نکرده‌اند،

ایستا روستایی در طالقان است که اهالی آن مخالف تکنولوژی هستند و به دیگران اجازه ورود به روستا را نمی‌دهند.

اقتصاددان: روستایی به نام ایستا وجود دارد که اهالی آن اجازه ورود به این روستا را به کسی به‌ویژه بانوان نمی‌دهند و در تمام طول عمر خود از تکنولوژی و یا حتی برق استفاده نکرده‌اند، گفت: اهالی روستای ایستا پیروان ملا محمدصادق مجتهد تبریزی هستند؛ این روحانی که اوایل مشروطه در تبریز می‌زیسته است با مظاهر تمدن مخالف بود و اعتقاد داشت که معایب آن از محاسنش بیشتر است.

او افزود: پیروان ملا محمدصادق تبریزی براثر فشارهای فکری ایجاد شده در تبریز ابتدا به اش‌خانه جایی در ارتفاعات دوهزار تنکابن مهاجرت می کنند اما از آن جا که این منطقه، منطقه توریستی است و رفت و آمدها آرامش مریدان مجتهد تبریزی را به‌هم می‌زد، این افراد به طالقان مهاجرت کردند.

رئیس بنیاد البرزشناسی گفت: مقلدان ملای تبریزی ابتدا زمین کوچکی را در طالقان خریداری کردند و بعد آن را توسعه دادند تا جایی که امروزه مساحت اراضی آنان به حداقل پنجاه هکتار می‌رسد.

او با بیان این که مرشد امروز ایستانشینان از اهالی روستا و آقای ضیایی است، افزود: اهالی این روستا مخالف حضور بانوان در جامعه هستند و بانوان را به هیچ وجه به روستا نمی‌پذیرند حتی همسران اهالی هم در روستا تردد نمی‌کنند.

او با اشاره به این که کشاورزی و پرورش اسب پیشه اصلی مردمان ایستا است، افزود: به نظر می‌رسد ارتباط تعریف نشده‌ای بین ایستاییان و اسماعیلیان الموت برقرار باشد.

رئیس بنیاد البرزشناسی گفت: سال گذشته که توفیق دیدار از ایستا را در غیاب اقای ضیایی که به تبریز تشریف برده بودند، داشتم؛ این موحدان پارسا از روی کرم و لطف سرشار با میوه‌های باغ‌های خود از بنده پذیرایی کردند و حتی از انجا که همسرم حق ورود به محوطه را نداشتند و در اتومبیل منتظر مانده بودند، تحفه‌ای نیز به عنوان سوغات برای ایشان فرستادند.

ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد ایستا، روستایی که تکنولوژی را نمی‌پذیرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....