تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1401 - 20:38
کد خبر : 106480

ایران ۴۳ سال است آزاد شده و به اسارت در نمی‌آید

ایران ۴۳ سال است آزاد شده و به اسارت در نمی‌آید

رئیس‌جمهور در مراسم ۱۳ آبان خطاب به بایدن گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری صبح امروز در مراسم روز ۱۳ آبان که روبروی لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا در تهران) برگزار شد، اظهار داشت: فرعون هم به شخص

رئیس‌جمهور در مراسم ۱۳ آبان خطاب به بایدن گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری صبح امروز در مراسم روز ۱۳ آبان که روبروی لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا در تهران) برگزار شد، اظهار داشت: فرعون هم به شخص و هم به روحیه‌ای که می‌گویند که انسان از یک سیئه اخلاقی برخوردار شود که فقط خود را ببیند و به خود بیاندیشد، ولو به اینکه منافع انسان‌های بسیاری در خطر قرار بگیرد و انسان‌های بسیاری از بین بروند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار و قرآن کریم هشدار دادند که مراقب باشید دچار خود بزرگ‌بینی نشوید. این خطر موجب سقوط فرد و جامعه می‌شود. امروز نماد استکبار، نظام سلطه حاکم بر آمریکاست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، آمریکا را شیطان بزرگ نامید، گفت: آمریکا برای اینکه به منافع خودش برسد، حاضر است بسیاری از مردم را از بین ببرد و منافع آن‌ها را به خطر بیاندازد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمندش مبارزه با استکبار و استبداد را در دستور کارش قرار داد. در ۲۲ بهمن ۵۷ به حرکت رژیم استبدادگر پهلوی پایان داد. حرکت بصیر دانشجویان در آبان ۵۸ جریان مبارزه با استکبار (استعمار خارجی) کامل کرد.

وی روز مبارزه با استکبار جهانی را نماد اقتدار و مظلومیت مردم ایران دانست و عنوان کرد: در این روز باید ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین تبیین شود. توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبرین باید روشن شود. می‌خواهند بین ملت‌ها تفرقه‌اکنی کنند تا به سلطه خودشان ادامه بدهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات تروریستی و جنایتی آمریکا گفت: آمریکا در بیش از ۳۰۰ جنگ در عالم حضور داشته است. آمریکا در ۶۲ کشور کودتا انجام داد. آمریکا در پرتلفات‌ترین جنگ‌ها افغانستان، عراق و ویتنام نقش اول را داشته است. دخالت‌های نظامی این کشور در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها. بنیان‌گذاری گروه‌های تکفیری و حامی آن‌ها در عالم و کشورهای منطقه بوده است. حمایت از جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریست. به راه انداختن نظام‌های تحریمی علیه کشورهای مستقل به ویژه در ایران اسلامی.

وی روحیه آمریکا را استکباری و سلطه‌گری خواند و گفت: آمریکا می‌خواهد کشورها گاو شیرده برای او باشند. در میان همه این جنایت‌ها خودشان را به عنوان طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند. کجای عالم از شما می‌پذیرد که خودتان بنیان‌گذار داعش بودید و در عالم جنایت می‌کند. نتیجه حضور دو دهه آمریکا در افغانستان جز جنایت و خون‌ریزی چه بود؟ اقدامات آمریکا پیش‌روی همه است.

وی با بیان اینکه چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد و ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم، گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها هم همین نگاه را دارند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به برخی افراد گول‌خورده و خائن نگاه نکنید. ملت بزرگ ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده است. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند. کشوری که شما سیم خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، یکی از تولیدکنندگان در صنایع هسته‌ای و دفاعی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمن وحدت و انسجام ملی ما را هدف قرار داده است، گفت: امروز آمریکا امنیت، آرامش و اقتدار را هدف قرار داده است. در این عرصه باید هوشیاری و بصیرت داشته باشیم. دشمن داشته‌های ما را هدف قرار داده است. امروز هرکس در اغتشاشات باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....