تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 13:49
کد خبر : 11151

ایران خودرو از ایمن ترین محصول خود رونمایی کرد+ تصاویر

ایران خودرو از ایمن ترین محصول خود رونمایی کرد+ تصاویر

به گزارش اقتصاددان، خودروی جدید ایران خودرو به نام ۱۳۲ K با حضور مدیران ایران خودرو و سازندگان قطعات آن رونمایی شد. خودرو ۱۳۲ K بر اساس استانداردهای یورو ۵ تولید شده و نود درصد قطعات آن در داخل کشور تولید می‌شود. بر اساس برنامه فرایند تجاری سازی ۱۳۲ K قرار است تا پایان سال

به گزارش اقتصاددان، خودروی جدید ایران خودرو به نام ۱۳۲ K با حضور مدیران ایران خودرو و سازندگان قطعات آن رونمایی شد.

خودرو ۱۳۲ K بر اساس استانداردهای یورو ۵ تولید شده و نود درصد قطعات آن در داخل کشور تولید می‌شود.

بر اساس برنامه فرایند تجاری سازی ۱۳۲ K قرار است تا پایان سال ۹۹ تعداد ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شود که ایمن ترین محصول ایران خودرو طی دو دهه گذشته به شمار می رود.

این خودرو به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تهویه دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و غیره مجهز است و نخستین بار بهمن ماه گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در معرض دید قرار گرفت.

۲۳۰ قطعه در این پروژه در دستور کار قرار گرفته که تعداد ۱۲۳ قطعه آن از خودروهای دیگری همچون پژو ۲۰۷ برداشته شده است، اما دیگر قطعه های مورد استفاده در این خودرو با نوآوری ساخته شده اند. مهم ترین ویژگی این خودرو که برای اولین بار در محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دیده می شود، بهره مندی از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC و همچنین سیستم کنترل فشار باد لاستیکها خواهد بود که تاثیر بسزایی در ایمنی اتومبیل خواهند گذاشت.

طراحی مجموعه سپر جلو در پروژه K132، بدون اتکا به شرکت های خارجی و تنها توسط کارشناسان و مهندسان داخلی شرکت توسعه پیدا کرده است و ضمن دارا بودن طراحی بروز و شکیل، به منظور ارتقا سطح ایمنی اتومبیل هم تمامی استانداردهای روز جهانی در نظر گرفته شده تا ایمنی بالاتری برای عابرین پیاده داشته باشد. در طراحی مجموعه سپر عقب K132 نیز یک طراحی بروز استفاده شده است و کلیه استانداردهای روز صنعت خودروسازی در شکل گیری ظاهر، قطعات و تقویت های داخلی آن مد نظر قرار گرفته است.

ایران خودرو از ایمن ترین محصول خود رونمایی کرد+ تصاویر

چراغ های جلو و عقب بکار رفته در پروژه K132 با استفاده از ماژول های LED و با یک طراحی بروز و شکیل توسعه پیدا کرده است و همچنین استانداردهای روز دنیا در توسعه آن رعایت شده است. این برای اولین بار است که طراحی جزییات مجموعه چراغ در داخل کشور انجام می شود.

در خودروی K132، اکسل جلو با طراحی روز دنیا توسعه پیدا کرده و برای اولین بار از مثلثی (طبق جلو) از نوع قاب پرسی استفاده شده است. از مهم ترین ویژگی این نوع طبق می توان به وزن کمتر و قابلیت تطبیق پذیری آن جهت استفاده در پلتفرم خودروهایی با کلاس های متفاوت و انتقال نیروی متفاوت به شاسی هنگام تصادفات اشاره داشت.

سیستم تهویه مطبوع پروژه K132 با همکاری تولیدکنندگان داخلی ساخته شده و از کامپوننت های سایر خودروهای داخلی استفاده شده است و به منظور خنک کاری بهتر، از اِواپراتورهای ارتقا یافته استفاده شده است.

طبق اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، برای تولید خودروی K132 به خودکفایی بالای ۹۲ درصدی دست پیدا کرده اند و کمتر از ۸ درصد به خریدهای خارجی به منظور تولید و عرضه این خودرو نیاز خواهد بود. همانطور که گفتیم، گروه صنعتی ایران خودرو نمونه سازی اولیه را از خردادماه سال جاری با تولیدات قطعه سازان آغاز کرده و ۷۰ دستگاه نمونه قبل از تولید انبوه برای بررسی نهایی در شهریورماه تولید خواهد شد و امیدوار است که تا بهمن ماه سال جاری، این خودرو به مرحله تولید انبوه و عرضه به مشتریان برسد.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران‌خودرو با اشاره به عملکرد بسیار مناسب قوای محرکه گفت: ۱۳۹ تولید کننده داخلی، ۶ سازنده خارجی و ۱۴ شرکت دانش بنیان در این پروژه با ما همکاری داشتند. مجموعا این محصول ۸۱۹ قطعه را شامل می‌شود که ۶ قطعه خارجی دارد و مابقی قطعات یا قرار داد شده یا در مرحله عقد قرار داد است.

مقیمی با اشاره به روند توسعه محصولات این شرکت از سال ۱۳۴۶ گفت: به زودی k۱۳۵ را رونمایی خواهیم کرد و روند معرفی یک محصول جدید در هر سال را خواهیم داشت. برای تحقق برنامه ریزی‌های انجام شده باید به هرجایی به هر دلیلی متوقف شدیم بلافاصله برنامه‌های جبرانی را در نظر داشته باشیم. محصول بعدی نمونه هاچبکی است که با نام پروژه k۱۲۱ معرفی خواهد شد.

او گفت: حساسیت‌های بسیاری در تحقق اهداف و زمانبندی وجود دارد. مشکلاتی در تامین نقدینگی داریم، اما نقدینگی تولید شده در پروژه‌های مجزا با اصول لازم انجام خواهد شد.

او افزود: تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو و افزایش ۲۵ درصدی تولید را داشتیم و در تحویل به رشد ۵۵ درصدی دست پیدا کردیم. این پروژه جدید بیش از ۹۲.۳ درصد داخلی سازی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر کاهش ۷۰ درصدی معوقات این شرکت گفت: در خودرو‌هایی به روز شدیم و مابقی معوقات هم تا پایان شهریور به صفر خواهد رسید. خودرو پژو ۴۰۵ را هم به زودی از خطوط تولید خارج خواهیم کرد. این خودروی جدید آینده خوبی خواهد داشت و به زودی نسخه کراس اور آن رونمایی خواهد شد.

مقیمی گفت: تمرکز بر کلاس‌های b, c و cuv داشتیم؛ موتور‌های قبلی را به صورت مناسبی ارتقا دادیم تا علاوه بر کاهش مصرف بازدهی بیشتری داشته باشد. در راستای تولید خودرو‌های برقی هم گام‌های بسیار موثری برداشته شده است. این خودرو بدون شک با گیربکس ۶ سرعته داخلی عرضه خواهد شد.

K۱۳۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایران خودرو از ایمن ترین محصول خود رونمایی کرد+ تصاویر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....