تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 13:47
کد خبر : 35920

ایران باید با آژانس انرژی اتمی همکاری کند

ایران باید با آژانس انرژی اتمی همکاری کند

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌های غرب و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اعلام کرد ایران باید از گام‌هایی که در برجام برداشته بازگردد. «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای ایران و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اعلام کرد ایران باید از گام‌هایی که در

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌های غرب و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اعلام کرد ایران باید از گام‌هایی که در برجام برداشته بازگردد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای ایران و خروج یکجانبه آمریکا از برجام اعلام کرد ایران باید از گام‌هایی که در برجام برداشته بازگردد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

به گزارش اقتصاددان ،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که «راه حل دیپلماتیک با ایران همچنان پابرجا است»، گفت: «ایران موضوع بحث‌وگفت‎وگو‌ی فردا پنج‌شنبه با سه کشور اروپایی خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «از ایران می‌خواهیم که از اقدامات خود در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرف‌نظر کند.»

ند پرایس همچنین درباره حمله خمپاره‌ای به فرودگاه اربیل عراق نیز مدعی شد: «متحدان ما در حال تحقیق در مورد عامل حمله به اربیل هستند. هرگونه پاسخ به حمله اربیل با هماهنگی دولت عراق و متحدانمان در ائتلاف بین‌المللی خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «هر گروهی که مسئول حمله به اربیل باشد متحمل عواقب آن خواهد شد.»

یک منبع در سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد که نیرو‌های الحشدالشعبی و دیگر گروه‌های مقاومت عراقی هیچ ارتباطی با بمباران دو روز پیش فرودگاه اربیل ندارند.

این مقام آمریکایی درباره مصر هم گفت: «موافقت با فروش سلاح به مصر یک فرآیند روتین است که مانع از ادامه روند تمرکز بر موضوع حقوق بشر نخواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست خبری درباره روابط ایالات متحده با کره شمالی نیز اعلام کرد: «در بازنگری در روابطمان با کره شمالی فعالیت‌های خصمانه سایبری آن را مد نظر قرار می‌دهیم.»

ند پرایس همچنین درباره افغانستان نیز به ایراد اظهاراتی پرداخت و با بیان اینکه «آمریکا از مذاکرات جاری برای صلح در افغانستان حمایت می‌کند»، گفت: «سطح خشونت در افغانستان غیر قابل قبول است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره عربستان نیز گفت: «بایدن اعلام کرد که در روابطمان با عربستان که شریک مهمی است تجدیدنظر خواهد کرد. شراکت با عربستان راهبردی است و باید بازتاب‌دهنده احترام به ارزش‌های مرتبط با دو طرف باشد.»

وی بدون اشاره به تجاوز شش ساله ائتلاف سعودی علیه مردم یمن که با حمایت‌های تسلیحاتی غرب و آمریکا همراه بوده است مدعی شد: «هیچ راه‌حل نظامی در یمن وجود ندارد و اولویت ما برای تحقق صلح، دیپلماسی است.»

 

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....