تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 21:13
کد خبر : 29184

اپل، خودروساز می‌شود

اپل، خودروساز می‌شود

 انجام معاملات تسلا بر بستر بیت‌کوین؟ شکایت کاربران از اینترنت، جنگ استارتاپ‌ها با مجوزها، احتمال انجام معاملات تسلا بر بستر بیت‌کوین و برنامه شرکت اپل برای تولید اتومبیل خودران، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اذعان کرد که اینترنت

 انجام معاملات تسلا بر بستر بیت‌کوین؟

شکایت کاربران از اینترنت، جنگ استارتاپ‌ها با مجوزها، احتمال انجام معاملات تسلا بر بستر بیت‌کوین و برنامه شرکت اپل برای تولید اتومبیل خودران، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اذعان کرد که اینترنت مهم‌ترین موضوع شکایت کاربران است.

در اقتصاددان به نقل از مهر ، مطابق با گزارش عملکرد سالانه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سوی رگولاتوری منتشر شده است، ۵۵ درصد شکایات این حوزه مربوط به اینترنت است.

براساس این گزارش در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات کاربران (۱۹۵) که از سال ۹۲ راه اندازی شده ، میزان کل شکایات به ثبت رسیده است.

بر این اساس تا پایان سال ۹۸، ۱۱۶ هزار و ۸۹۹ شکایت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ثبت رسیده است که از این میزان ۵۵ درصد شکایات ثبت شده در سال ۹۸ به اینترنت مربوط می شود. ۲۸ درصد شکایات از خدمات تلفن همراه و ۱۵ درصد شکایات مربوط به تلفن ثابت است.

در حوزه اینترنت مشترکان به عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت موبایل به دلیل کافی نبودن پوشش اپراتور و نیز فعال‌سازی سیم‌کارت یا بسته یا خدمات ارزش افزوده بدون درخواست کاربر اعتراض کرده‌اند.

جنگ استارتاپ‌ها با مجوزها

فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور از مقررات و مجوزهایی که یک شبه و بدون نظرخواهی از آنها تصویب می‌شوند گلایه دارند و این رویه را مانعی در برابر رشد فعالیت‌های خود می‌دانند.

آی تی ایران، در گزارشی با عنوان «جنگ استارتاپ‌ها با مجوزها» به همین موضوع پرداخته و نوشته است: در حالی که در شرایط تحریم، حضور استارتاپ‌ها یک عامل موثر در رونق اقتصادی محسوب می‌شود، رشد روزافزون مجوز‌ها و پیچیده شدن فرآیندهای راه‌اندازی کسب‌وکارها به یک مانع اصلی رشد کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، رتبه ۱۲۷ کشور در شاخص جهانی سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار گواه دیگری بر آماده نبودن ایران برای ایجاد و رشد کسب‌وکارهای نو و به خصوص استارتاپ‌هاست؛ درحالی‌که کارشناسان بر تغییر نگرش حاکمیت از مجوزدهی به رگولاتوری مناسب تاکید دارند.

انجام معاملات تسلا بر بستر بیت‌کوین؟

زومیت در گزارشی از دنیای فناوری، از علاقه احتمالی ایلان ماسک به انجام معاملات بزرگ شرکت خودروسازی تسلا بر بستر بیت‌کوین نوشته است.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک از علاقه‌ خود به بیت‌کوین خبر داده و یکی از اعضای جامعه‌ رمزارز نیز به او پیشنهاد داده است که معاملات تسلا را به بیت‌کوین انتقال دهد تا زمینه‌ رشد بیشتر این فناوری فراهم شود.

ماسک به‌تازگی پرسش‌هایی را با محوریت انجام تراکنش‌های بزرگ ترازنامه‌ تسلا بر بستر بیت‌کوین در توییتر مطرح کرده است و به‌ نظر می‌رسد که به‌طور جدی به انتقال معاملات تسلا به بیت‌کوین فکر می‌کند.

اپل، خودروساز می‌شود

دیجیاتو نیز از دنیای فناوری خبر داده است که نخستین خودرو اپل با فناوری‌های پیشرفته در ۲۰۲۴ تولید می‌شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از روزیترز، برنامه اپل برای ساخت اتومبیل جدی است و این شرکت تا سال ۲۰۲۴ خودروی سواری الکتریک، سیستم خودران و «فناوری پیشرفته باتری» را تولید می‌کند.

از پنج سال قبل شایعاتی در مورد تولید خودروی اختصاصی توسط اپل تحت پروژه‌ای به نام Titan مطرح شده است. سال ۲۰۱۶ این پروژه به طور قابل توجهی کوچک شد و اپل موقتا ساخت خودرو را کنار گذاشت تا روی توسعه فناوری خودران و فروش آن‌ها به خودروسازان تمرکز کند.

اما حالا ظاهراً اپل تمرکزش را دوباره معطوف تولید یک اتومبیل کامل کرده که البته تردیدهایی پیرامون زمان شروع آن که فعلا با نام «اپل کار» (Apple Car) شناخته می‌شود وجود دارد.

آمار فروش سامسونگ و اپل

زومیت در دو گزارش جداگانه به میزان فروش برندهای مطرح گوشی همراه پرداخته است.

براساس آمار منتشرشده، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو با گذشت دو هفته از عرضه به بازارهای بین‌المللی، فروش چشمگیری تجربه و رتبه‌ نخست گوشی‌های پرفروش ۵G را در کتبر ۲۰۲۱ را ازآن خود کرده‌اند.

در گزارش دیگری اما آمده است که سامسونگ در جایگاه اول فروش گوشی‌ هوشمند طی سه‌ماهه‌ سوم ۲۰۲۰
قرار دارد.

کانتر پوینت پژوهش، با انتشار گزارش سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۲۰، اعلام کرد بازار گوشی هوشمند تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است که باعث شده خرید گوشی هوشمند ۳۲ درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش این سازمان، سامسونگ در سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۲۰ در جایگاه اول فروش گوشی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، ریلمی سریع‌ترین شرکتی است که توانسته ۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند. این دستاورد در حالی حاصل شد که اپل نتوانست سری جدید آیفون‌ را در سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند و این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ چهارم عرضه شدند.

سامسونگ تنها شرکتی است که در پنج منطقه مختلف توانسته بیشترین فروش و عرضه را تجربه کند. بعد از سامسونگ، هواوی عملکرد خوبی نشان داده است. اپل خارج از آمریکا و اروپا نتوانسته در بین ۵ شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند قرار بگیرد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....