تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:31
کد خبر : 67956

اولین کشتی باری الکتریکی خودران جهان

اولین کشتی باری الکتریکی خودران جهان

نروژ از اولین کشتی باری الکتریکی خودران جهان رونمایی کرد سرانجام، یارا بیرکلند اولین #کشتی_باری_الکتریکی خودران جهان را به نمایش گذاشت که نیاز به حدود ۴۰۰۰۰ سفر در سال را برای کامیون‌های گازوئیلی آلاینده را از بین می‌برد. این کشتی می‌تواند تا ۱۲۰ کانتینر را از کارخانه‌ای در شهر بورسگرون در جنوب شرقی به بندر

نروژ از اولین کشتی باری الکتریکی خودران جهان رونمایی کرد

سرانجام، یارا بیرکلند اولین #کشتی_باری_الکتریکی خودران جهان را به نمایش گذاشت که نیاز به حدود ۴۰۰۰۰ سفر در سال را برای کامیون‌های گازوئیلی آلاینده را از بین می‌برد.

این کشتی می‌تواند تا ۱۲۰ کانتینر را از کارخانه‌ای در شهر بورسگرون در جنوب شرقی به بندر برویک نروژ در ۱۲ کیلومتری ارسال کند.

سون توره هولزتر، مدیرعامل شرکت غول‌پیکر نروژی یارا، گفت: این کشتی با طول ۸۰ متر و حداکثر تناژ ۳۲۰۰ تن به زودی مرحله آزمایشی دو ساله را با هدف تعدیل و تنظیم آن آغاز می‌کند.

مدیر پروژه جاستین براتین گفت که بسیاری از حوادثی که برای کشتی‌ها اتفاق می‌افتد ناشی از خطای انسانی به خصوص خستگی است و عملکرد خودکار می‌تواند ایمنی سفر را تضمین کند. وی افزود مسافتی که یارا بیرکلند طی خواهد کرد احتمالا کوتاه باشد، اما با موانع زیادی روبرو خواهد شد.

وی گفت که کشتی باید قبل از پهلوگیری در یکی از شلوغ ترین بنادر #نروژ از زیر دو پل عبور کرده و جریان‌ها و ترافیک سنگین کشتی‌های تجاری، قایق‌های تفریحی و کایاک.ها را مدیریت کند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....