تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 20:58
کد خبر : 50960

اولین واکنش توییتری به نشست خبری رییسی

اولین واکنش توییتری به نشست خبری رییسی

« آقای رییس‌جمهور ما دلار نیستیم!» اولین نشست خبری ابراهیم رییسی در جایگاه رییس‌جمهوری دولت سیزدهم واکنش‌های زیادی بین کاربران توییتر داشت و بسیاری از کاربران از همان دقایق شروع نشست، واکنش‌ خود را نسبت به مواضع رییسی توییت کردند. بیشترین پرسشی که در این نشست مطرح شد نظر او نسبت به رابطه با امریکا

« آقای رییس‌جمهور ما دلار نیستیم!»

اولین نشست خبری ابراهیم رییسی در جایگاه رییس‌جمهوری دولت سیزدهم واکنش‌های زیادی بین کاربران توییتر داشت و بسیاری از کاربران از همان دقایق شروع نشست، واکنش‌ خود را نسبت به مواضع رییسی توییت کردند.

بیشترین پرسشی که در این نشست مطرح شد نظر او نسبت به رابطه با امریکا بود. رییسی در این نشست به صراحت اعلام کرد که تمایلی به دیدار با بایدن ندارد و درباره برجام هم امریکا باید هرچه زودتر به برجام برگردد اما ایران درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای خود مذاکره نمی‌کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   بسیاری از کاربران توییتر این موضع رییسی را اینگونه تلقی کرده‌اند که مذاکرات احیای برجام به نتیجه نمی‌رسد. این دسته از کاربران به درخواست رافائل گروسی، رییس سازمان جهانی انرژی اتمی اشاره کرده و گفته‌اند که طرفین مذاکره هم تا امروز منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات ایران مانده‌اند.

برخی دیگر از کاربران اما اعتقاد دارند که روند مذاکرات در اختیار رییس‌جمهوری نیست و تصمیمات کلانی مثل وضعیت رابطه ایران و امریکا در جایگاه‌های بالاتر گرفته می‌شود.

آقای رییسی از وضع اقتصاد خبر دارید؟

در این نشست رییسی در پاسخ به اینکه از وضعیت اقتصاد ایران خبر دارد؟ پاسخ مثبت داد و گفت که وضعیت اقتصاد باید اصلاح شود. این پاسخ کلی از سمت بسیاری از کاربران به نداشتن برنامه برای اقتصاد کشور تلقی شد و کاربران توییتر بار دیگر وضعیت نابسامان معیشت و اقتصاد را با توییت‌هایی یادآوری کردند و پرسیدند که درشرایط تحریم و کسری شدید بودجه چگونه می‌شود این مشکلات را حل کرد؟

ما دلار نیستیم!

رییسی در این نشست گفت که ورود ایرانیان خارج از کشور را تسهیل می‌کنیم و ایران امن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور است. بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در انتقاد به این موضوع نوشتند که چرا مسئولان ایران، ایرانیان خارج از کشور را صرفا به چشم دلار می‌بینند و سایر خواسته‌های آنان مهم نیست. خواسته‌هایی که بسیاری از آنها را مجبور به مهاجرت کرده است.

رییس‌جمهور دولت سیزدهم در پاسخ به اینکه چه کسانی عهده‌دار کابینه او خواهند شد؟ اعلام کرد که با سامانه‌ای پیشنهادهای مردم را برای کابینه‌اش جمع‌آوری می‌کند.

برخی کاربران توییتر به تعدد سامانه‌ها در ایران اشاره کردند و نوشتند که خروجی این سامانه‌های دولتی معمولا هیچ بوده است. برخی دیگر از کاربران هم به تلاش بعضی میران فعلی برای ابقا در جایگاه‌ خود اشاره کردند و به طور مشخص از اعلام رضایت رییسی از وزارت بهداشت در مناظرات انتخاباتی گفتند.

در این میان برخی کارشناسان اقتصاد نزدیک به جناح اصولگرا هم به رییسی توصیه کردند که اوضاع اقتصاد کشور نامساعد است و فرصت آزمون و خطا نیست و رییسی بهتر است از ظرفیت‌های موجود کابینه فعلی استفاده کند!

کرونا چه شد؟

بسیاری از کاربران هم معتقد بودند خبرنگاران پرسش‌های خوبی از رییسی نپرسیده‌اند و مسایل مهم‌تری دغدغه آنها بوده است. برخی از این کاربران به مسایل مربوط به آزادی‌های اجتماعی اشاره کردند و برخی دیگر ابراز تعجب کرده بودند که چرا نه تنها رییسی که حتی هیچ خبرنگاری به موضوع کرونا و واکسیناسیون مردم کوچترین اشاره‌ای نکرده است.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....