تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 18:58
کد خبر : 8893

اولین مجمع عمومی عادی آرامکو برگزار می‌شود/ از جیب دولت به جیب سهامداران

اولین مجمع عمومی عادی آرامکو برگزار می‌شود/ از جیب دولت به جیب سهامداران

روز جاری شرکت آرامکوی عربستان که در آخرین روزهای سال میلادی گذشته (۲۰۱۹) وارد بورس شد، سهام‌داران را به مجمع عمومی عادی سالانه بصورت آنلاین دعوت کرد. مجمع این شرکت در روز شانزدهم ماه جاری برگزار خواهد شد. گفتنی است شرکت آرامکو قول ۷۵ میلیارد دلار سود سالانه سهام را برای ۵ سال اول داده

روز جاری شرکت آرامکوی عربستان که در آخرین روزهای سال میلادی گذشته (۲۰۱۹) وارد بورس شد، سهام‌داران را به مجمع عمومی عادی سالانه بصورت آنلاین دعوت کرد. مجمع این شرکت در روز شانزدهم ماه جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است شرکت آرامکو قول ۷۵ میلیارد دلار سود سالانه سهام را برای ۵ سال اول داده بود تا سرمایه‌گذاران را جذب عرضه اولیه سهام آن در بورس در دسامبر سال گذشته میلادی کند.

اما تحلیل‌گران پیش بینی می کنند درآمد آرامکو و جریان پول نقد آن در سه‌ ماهه‌ی اول سال جاری میلادی کاهش یافته باشد و برخی تخمین می‌زنند پرداخت های این شرکت به دولت نصف شود. در این صورت فشار اقتصادی بر دولت عربستان پس از سقوط قیمت نفت بیشتر خواهد شد.

این تلاش های آرامکو برای عدم پرداخت سود به دولت به جهت آن است که ۱.۷ درصد سهام‌دارانی که اواخر سال گذشته میلادی در عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس شرکت کردند، سود سهام خود را دریافت می کنند. آرامکو هم مانند سایر شرکت های بزرگ نفت دنیا از بحران ویروس کرونا ضربه خورده است.

این شرکت در سال گذشته میلادی ، ۷۳.۲ میلیارد دلار سود سهام پرداخت کرد و در نظر دارد این رقم را در ۲۰۲۰ به ۷۵ میلیارد دلار برساند. ۱.۷ درصد از این سود متعلق به سهامداران خرد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....