تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 22:46
کد خبر : 98739

انسان توسعه یاقته پیشران توسعه

انسان توسعه یاقته پیشران توسعه

کتاب «انسان توسعه‌یافته، پیشران توسعه‌: نسخه‌ای برای ایران» بررسی جامعه‌شناسانه‌ی دقیقی پیرامون توسعه‌یافتگی در مقام یک امر اخلاقی و تربیتی‌ست که تغییر یک شهروند از توسعه‌نیافته به توسعه‌یافته را تشریح و تفسیر می‌کند. این کتاب کشور توسعه‌‎نیافته‌ای به نام ایران را در مرکز توجه قرار داده و شرح می‌دهد که چرا این کشور و مردمانش

کتاب «انسان توسعه‌یافته، پیشران توسعه‌: نسخه‌ای برای ایران» بررسی جامعه‌شناسانه‌ی دقیقی پیرامون توسعه‌یافتگی در مقام یک امر اخلاقی و تربیتی‌ست که تغییر یک شهروند از توسعه‌نیافته به توسعه‌یافته را تشریح و تفسیر می‌کند.
این کتاب کشور توسعه‌‎نیافته‌ای به نام ایران را در مرکز توجه قرار داده و شرح می‌دهد که چرا این کشور و مردمانش این‌چنین دچار توسعه‌نیافتگی هستند. سید مرتضی افقه در انسان توسعه‌یافته، پیشران توسعه، موضوع بحثش را فرایندی در نظر می‌گیرد که باید در تمام شئون زیستی همه‌ی شهروندان و حاکمان یک سرزمین تغییر کند تا انسان توسعه‌نیافته به توسعه‌یافته تبدیل شود.
دکتر افقه در این کتاب به دنبال نشان دادن این موضوع است که توسعه یک فرآیند نرم افزاری، تربیتی و اخلاقی است که افراد با کمک ویژگی‌های مطرح شده در مورد انسان توسعه یافته، باید بینش‌ها و نگرش‌هایشان توسعه‌ای شود، تا در نهایت جامعه به پیشرفت اقتصادی دست یابد.
از نظر نویسنده محترم کتاب یکی از نتایج توسعه، رشد و رفاه اقتصادی است و در این کتاب بیان می‌کنند که فرآیند توسعه و نیل به اهداف آن به اشتباه یک فرآیند سخت افزاری تعریف شده و همین رویکرد باعث شده است به نفت و عواملی بیرون از انسان، متکی و وابسته شویم و به رغم داشتن منابع بسیار پیشرفت نکنیم.

لینک تهیه کتاب:

https://www.16book.ir/Shop/BookDetail/13357/انسان-توسعه-یافته،-پیشران-توسعه-جوامع-نسخه-ای-برای-یر
یا:
https://www.iranketab.ir/book/62585-development

photo 2022 08 22 22 01 10 اقتصاددان نوشته

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....