تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1401 - 1:01
کد خبر : 109562

انرژی که تجارت الکترونیک به احیای روستایی تزریق می‌کند

انرژی که تجارت الکترونیک به احیای روستایی تزریق می‌کند

خانم جانگ که در دهه ۱۹۹۰ در روستای «وا‌‌ن‌رونگ»، شهر «یون‌چنگ» در استان «شان‌شی» واقع در شمال چین به دنیا آمده، می‌گوید: ما معمولا سیب‌های خودمان را از طریق بازارها در روستای وان‌رونگ به فروش می‌رساندیم. اما حالا سیب‌ها را در سراسر کشور از طریق «ویچت مومنتس» (پلتفرم اجتماعی در ویچت که به کاربران اجازه

خانم جانگ که در دهه ۱۹۹۰ در روستای «وا‌‌ن‌رونگ»، شهر «یون‌چنگ» در استان «شان‌شی» واقع در شمال چین به دنیا آمده، می‌گوید: ما معمولا سیب‌های خودمان را از طریق بازارها در روستای وان‌رونگ به فروش می‌رساندیم. اما حالا سیب‌ها را در سراسر کشور از طریق «ویچت مومنتس» (پلتفرم اجتماعی در ویچت که به کاربران اجازه اشتراک تصاویر و متن را می‌دهد) می‌فروشیم.

این خانم جوان افزود حدود ۳۰ درصد محصول سیبش می‌تواند از طریق اینترنت به فروش برسد.

شهر یون‌چنگ لقب «پایگاه تولید سیب طلایی» را به خود اختصاص داده زیرا مزایای جغرافیایی و آب و هوایی دارد. با مساحت کلی کشت ۱۰۰ هزار هکتاری، تولید سیب سالانه در یون‌چنگ به چهار میلیارد کیلوگرم می‌رسد و کاشت سیب به کار اصلی بسیاری از کشاورزان تبدیل شده است.

«فن بوپینگ» مدیر مرکز توسعه صنعتی میوه شهر یون‌چنگ گفت: ارزش برند «سیب یون‌چنگ» در سال گذشته میلادی به بیش از ۵٫۶ میلیارد یوان (۸۰۰٫۲۹ میلیون دلار) رسید.

«جیا جین‌مائو» یک کشاورز محلی حدودا ۶۰ ساله می‌گوید: در گذشته، این میوه با کیفیت بالا نتوانست سود خوبی روانه جیب باغداران کند. پیدا کردن خریداران کار سختی بود و میزان فروش سیب ما تضمین نمی‌شد.

وی افزود: شاهد بودم که جوانان بسیاری در سال‌های اخیر از شهرهای بزرگ به روستا بازگشته‌اند. آنها سیب‌ها را از طریق اینترنت می‌فروشند و این میوه مستقیما به دست مصرف کنندگان می‌رسد. این شیوه حقیقتا روش فروش را گسترده کرده به گونه‌ای که من هم علاقه مند شدم تجارت الکترونیک را امتحان کنم.

خانم جانگ با بیان اینکه او در کلاس‌های آموزشی تجارت الکترونیک شرکت کرده و در حال آماده سازی یک فروشگاه آنلاین است، گفت: شما باید از یک سو کاشت و برداشت سیب را بلد باشید و از سوی دیگر بدانید چگونه باید آنها را به فروش برسانید. اینترنت می‌تواند به شما کمک کند کالاهای خوب را با قیمتی خوب به فروش برسانید.

در عین حال، بهبود سیستم لجستیک در مناطق روستایی نیز توسعه تجارت الکترونیک را تقویت کرده است. تا جولای امسال، یک شبکه گسترده لجستیک تمام ۱۵۴۱ روستا در یون‌چنگ را پوشش داده است.

«گنگ ییچیانگ» استاد دانشکده «اقتصاد و مدیریت» در دانشگاه «شان‌شی» می‌گوید: عمومیت یافتن اینترنت و بهبود لجستیک روستایی باعث شده «سیب یون‌چنگ» در مناطق بیشتر و با قیمتی خوب به فروش برسد و البته به احیای روستایی هم کمک کند.

تغییر در شیوه فروش سیب در یون‌چنگ در واقع تجلی تغییر در زندگی کشاورزان چینی است. از زمانی که کشور توسعه هماهنگ شده راهبرد احیای روستایی را ارتقاء بخشیده، روستاییان چینی شاهد بهبود درآمد و استانداردهای زندگی خود بوده‌اند.

آمار دفتر ملی آمار چین نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ سرانه در آمد خالص روستاییان در کل کشور در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۹٫۷ درصدی به ۱۸ هزار و ۹۳۱ یوان رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش ۱۲۵٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....