تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 20:21
کد خبر : 103374

انتقال گاز ایران به ترکیه متوقف شد

انتقال گاز ایران به ترکیه متوقف شد

شرکت خط لوله نفت ترکیه (بوتاش) اعلام کرد: ارسال گاز ایران به ترکیه از دوم تا ۹ اکتبر به علت عملیات تعمیر برنامه ریزی شده، متوقف شد. خط لوله نفت ترکیه (بوتاش) اعلام کرد، ارسال گاز ایران به ترکیه از دوم اکتبر تا ۹ اکتبر به علت عملیات تعمیر برنامه ریزی شده، متوقف شد. این

شرکت خط لوله نفت ترکیه (بوتاش) اعلام کرد: ارسال گاز ایران به ترکیه از دوم تا ۹ اکتبر به علت عملیات تعمیر برنامه ریزی شده، متوقف شد.

خط لوله نفت ترکیه (بوتاش) اعلام کرد، ارسال گاز ایران به ترکیه از دوم اکتبر تا ۹ اکتبر به علت عملیات تعمیر برنامه ریزی شده، متوقف شد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به علت انجام بازرسی و فعالیت‌های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده از خط لوله گاز طبیعی ایران و ترکیه در بازه زمانی دوم تا نهم اکتبر امسال، ارسال گاز از نقطه ورودی «گوربولاک» به شبکه انتقال ما به مدت ۸ روز امکان‌پذیر نخواهد بود.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،این شرکت اعلام کرد، هیچ مشکلی در ارتباط با ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در شبکه سراسری انتقال گاز ملی در دوره فعالیت تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده وجود ندارد.

ترکیه تقریبا به طور کامل به واردات گاز از روسیه، آذربایجان و ایران وابسته است.

قیمت انرژی در ترکیه به علت افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جهان و کاهش ارزش لیر در برای دلار در سال گذشته به شدت افزایش یافته است؛ از زمانی که جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شد، قیمت انرژی به شدت افزایش یافته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....