تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 22:33
کد خبر : 28815

انتقاد وزیر ارتباطات از فیلترینگ

انتقاد وزیر ارتباطات از فیلترینگ

 شاخ سایت‌های شرط‌بندی دستگیر شد؟ سخنان وزیر ارتباطات در مورد دلایل عدم رشد استارتاپ‌ها و ورود آنها به بورس، دستگیری یکی از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی در ترکیه و احتمال رکوردشکنی فروش آیفون در سال ۲۰۲۱، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند. وزیر ارتباطات موانع رشد بازار استارتاپ‌ها در ایران را ترس حاکمیت از

 شاخ سایت‌های شرط‌بندی دستگیر شد؟

سخنان وزیر ارتباطات در مورد دلایل عدم رشد استارتاپ‌ها و ورود آنها به بورس، دستگیری یکی از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی در ترکیه و احتمال رکوردشکنی فروش آیفون در سال ۲۰۲۱، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

وزیر ارتباطات موانع رشد بازار استارتاپ‌ها در ایران را ترس حاکمیت از بزرگ شدن اقتصاد آنها و ترس از سرمایه‌گذاری خارجی می‌داند.

در اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   آنگونه که زومیت گزارش داده است، اولین شب مراسم یلدای کارآفرینان استارتاپی سال ۹۹، شب گذشته برگزار شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مهمان ویژه این مراسم بود.

به‌گفته‌ محمدجواد آذری جهرمی، اگر قیمت دلار همانند سال ۹۶ می‌ماند و دچار نوسانات اخیر نمی‌شد، اکنون باید پنج استارتاپ یونیکورن (شرکت استارتاپی با ارزش بالای ۱ میلیارد دلار) و ۲۰ هزار استارتاپ خرد داشتیم که هرم استارتاپی کشور را شکل می‌دادند. اما حالا تنها یک شرکت به چنین شرایطی نزدیک شده است و تنها ۵ هزار استارتاپ در سامانه نوآفرین ثبت ‌نام کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید برای رسیدن به چنین هدفی انحصار، رانت و فیلترینگ نباید وجود داشته باشد.

به‌گفته‌ او دو عاملی که مانع رشد بازار استارتاپ‌ها شده‌اند، ترس حاکمیت از بزرگ شدن شرکت‌هایی که به آنها وصل نیستند و ترس از سرمایه‌گذاری خارجی است.

آذری جهرمی گفت که به‌ دنبال خارج شدن شرکت‌ها از ایران و عدم تمایل به سرمایه‌گذاری، تمایل به ورود به بورس برای جذب سرمایه بیشتر شد؛ با این‌حال شرکت‌ها بیش از یک سال است که نمی‌توانند به بورس وارد شوند.

جهرمی بخشی از این عدم موفقیت را ناشی از نگرانی‌های حاکمیتی از بزرگ شدن اقتصاد شرکت‌هایی است که وابستگی به نهادهای حکومیتی ندارند.

شاخ سایت‌های شرط‌بندی دستگیر شد؟

بعضی رسانه‌ها از دستگیری میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان شناخته‌شده سایت‌های قمار و شرط‌بندی در ترکیه خبر دادند اما باشگاه خبرنگاران جوان در این مورد نوشت او که یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به شمار می‌آید و چندین سال است که از این طریق پول‌های زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده، توسط پلیس استانبول تحت تعقیب قرار گرفته است.

این کلاهبردار که از محل راه‌اندازی سایت‌های قمار، ارتزاق می‌کند، در روز‌های گذشته ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد، این ویدئو موجب خشم مردم ترکیه در شبکه‌های اجتماعی شده است.

شاد تهران دو روز تعطیل شد

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی آموزش مجازی دانش‌آموزان در روزهای یکشنبه و دوشنبه در جهت صیانت از سلامت جسمی و روانی معلمان و دانش‌آموزان خبر داد.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی و صیانت از سلامت جسمی، روحی و روانی معلمان و دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی، تحکیم روابط خانواده و همکاری با کادر درمانی در ایام کرونا و تقارن شب یلدا با ایام ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در آموزش و پرورش شهر تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه روزهای بدون تلفن همراه، تلبت و یارانه و همراهی با پرستاران تعیین شد.

وی افزود: دانش‌آموزان در این دو روز با مراقبت از عدم برگزاری دورهمی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گزارشی از روند برنامه‌هایشان را تهیه و به صورت تصویری برای معلمان در روز سه ‌شنبه صبح ارسال کنند.

رکورد فروش آیفون می‌شکند؟

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که احتمال شکسته‌شدن رکورد فروش آیفون در سال ۲۰۲۱ با عرضه ۲۵۰ میلیون دستگاه به بازار وجود دارد.

بررسی‌های زنجیره‌ تامین نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید خانواده‌ آیفون ۱۲ حتی از صعودی‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز فراتر رفته است و احتملا رکورد جدیدی در فروش آیفون‌ها به ثبت می‌رسد.

چندی پیش، اپل خانواده‌ آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ بازار کرد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....